FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
undrar om någon kan tipsa mig om hur jag kan fixa så mina sidor och bloggar ser bra ut i olika mobiltelefoner?sidorna jag har är inte gjorda för mobiler så hur gör man enklast?finns det något program för det?eller hur? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
ok sorry hittat svar här och på google. Men följdfråga blir då.Detta verkar inte vara något som man bara gör på 5 minuter utan man bör anlita någon?Har Ni gjort det på er sidor själv?
Ok kan någon tipsa mig om var och vad det skulle kosta?förstår att det skiljer på en enkel sida eller en med 100 undersidor men en priside för en sida med 4 sidor totalt som exempel? Senast redigerad av barje47 den 2011-09-09 klockan 10:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kör du Joomla eller Wordpress så finns det plugins som du kan använda. Jag använder Imobile till joomla. Fungerar bra, dock måste man pilla mycket med designen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Svårt att sätta pris på det. Beror ju helt på vad man har från början. En del sidor räcker ju att man ändrar enstaka saker eller lägger till en meta tag så ser den ju helt ok ut. Annars får man börja skicka användarna till olika css filer beroende på plattform och lösa det på det viset.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Helt ärligt så brukar jag inte tänka särskilt mycket på att det vore skönt med en mobilanpassad version utav de hemsidor jag besöker med mobilen. Det flyter liksom på rätt bra ändå. Dock är det givetvis en viss fördel om man kan anpassa det på så sätt att det är enkelt att navigera i t.ex en blogg och detta uppskattas givetvis.
Men för att svara på din fråga så skulle jag helt enkelt lägga till en länk längst ner på hemsidan där det står typ "Mobilanpassad version" och där länka till dubbelgångare som har samma innehåll som huvudsidan, bara att bilder och andra onödiga grejer har tagits bort). Just detta är ju ganska enkelt att göra själv men det är också mest lämpat för dig om det är mestadels text det handlar om. Är det en tjänst eller ett mer avancerat och funktionsrikt script som du vill få mobilanpassat så kanske det blir en svårare nöt att knäcka. Och sist men inte minst kan jag bara instämma med att du absolut bör göra det lätt för dig och installera något utav alla plugins till Wordpress, Joomla etc. som anpassar din hemsida till det mobila formatet om du använder någon utav de plattformarna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Håller med daniel.s, den utgången är ett bra alternativ om du bygger sidan från scratch.
Adaptive & Responsive Design with CSS3 Media Queries http://webdesignerwall.com/tutorials...-media-queries |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
ok tack alla. jag fick erbjudande om att köpa för en av mina sidor,4 undersidor då och typ för en restaurant för 1595kr,Tycket det lät ok?men ska se om jag få lite mer ang priset
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|