FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Nån har sagt mig att det är lösamt att skapa "kopior" som PDF filer. Jag har en massa recept på min sida. Skulle det vara lönsamt att kunna tanka ner dom som PDF filer.
Ur användarsynpunkt tyckar jag att det kanske skulla vara bra, nån kanske sitter på jobbet och vill skriva ut receptet snyggt. Men gynnar det min SEO? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lönsamt? Jag förstår inte.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lönsamt? Beror på vad du menar. Din receptsajt ser nice ut och jag tror definitivt att det skulle skapa mer användarvärde om du erbjuder pdf-versionen av recepten så folk kan printa och ha det på bänken i köket.
Vet inte om det bjuder in till kopieringsmöjligheter för konkurrenter, något du får tänka på |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
PDF är väl ett trevligt format i många avseenden, men..
Hade det inte varit fler som var intresserade av en smartphone-/läsplatte app? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kanske var otydlig, jag tänkte lönsamt ur användarsynpunkt vilket i sin tur kan ge mig mer besökare.
Sedan undrar jag om det är bra ur sökmotorsynpunkt att ha PDF filer då dessa också indexeras. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Helt klart en app vore cool. Jag har dock inte satt mig in i hur jag gör en. Kodar själv i C# och göra en Android app innebär Java vad jag förstår...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför inte göra ett par snygga ämne/tema-samlingar som de kan ladda ner där det finns klickbara länkar till siten. Bildsätt dem ordentligt, stockfoto om du inte har egna som inte är identiska med de som redan ligger på siten.
Fördelar: Du framstår som generös Många "gamlingar" gillar att samla saker på sin egen dator De kan skicka det vidare till vänner som kanske klickar och besöker dig Du kan även lägga upp dem på dokumentsiter och därmed få inlänk och ev trafik Google indexerar ju även pdf:er så skriv om "inledningstexterna" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För utskrift kan du ju lika gärna använda en särskild stilmall så kan användaren skriva ut den sida de redan befinenr sig på (många kommer göra det ändå). Fördelen med PDF-versioner är i så fall att det blir lättare att spara receptet på sin egen dator.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför PDF för? Varför inte bara ha en print vänlig sida?
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag vet inte men jag tänkte bara att en PDF indexeras också som en webbsida, sedan är det en annan filändelse och då får man inte duplicerad data.
Kan vara helt tokigt jag vet inte om mer sidor, data gynnar... Vad jag vill är ju egentligen: 1. skapa en sajt som alla vill besöka 2. få in en massa besök från google. 3. Bli äckligt rik och bosätta mig på en söderhavsö ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|