FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Till försäljning är nu Sveriges ledande kryssningsportal, Kryssning.net som är
en auktoritet inom kryssningsbranschen. Via sökmotorerna hittar mellan 5-6000 besökare in på sidan som alla har ett gemensamt syfte, att de vill boka en kryssning. Kan du ta tillvara på deras intresse och erbjuda de bokningsmöjlighet eller förmedling så kan du bara räkna på hur mycket du kan omsätta då en genomsnittskryssning kostar runt 10.000kr/person. Jag själv har lagt minimalt med tid på sidan de senaste två åren då all min tid gått åt till drift och uppköp av webbutiker i ett annat bolag. Trots detta innehar sidan ett antal topp placeringar på ett flertal kryssningsrelaterade sökfraser på sökmotorerna och genererar en stabil trafik på mellan 5-6000 unika besökare i månaden. Då trafiken är inom kryssningssektorn som är en av de högst betalande nischerna så generar sidan intäkter på cirka 5.000kr/månad (majoritet via Google Adsense), helt passivt utan att jag rört sidan på två år. Sidan ligger på en extremt lättskött Wordpress plattform med hundratals kryssningsrelaterade artiklar som du enkelt kan uppdatera. Säljes som företag med f-skatt. Pris: 150.000 kronor eller högstbjudande |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Siten är nu såld
|
||