Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kan Google vara så outstanding bra?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-07, 01:02 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Standard Hur kan Google vara så outstanding bra?

Hej! Något som jag kom att tänka på är hur Google kan vara så sjukt bra när det kommer till sökresultaten samtidigt som till exempel Bing och Yahoo levererar riktigt dåliga resultat i jämförelse. Vi vet ju alla redan att Google är #1 utav en anledning, men med all den konkurrens som finns och så många som vill bli bättre än Google (vem skulle inte vilja?) så förstår jag inte hur till och med så pass stora företag kan misslyckas.

Detta är inget jag bara fick för mig att skriva utan jag prövade flera sökord via både Google, Yahoo och Bing - Och tydligt var att resultatet _alltid_ var mycket bättre och fram för allt hjälpsamt hos Google. Minns inte exakt vilket sökord men en gång testade jag att söka efter en grej och då fick jag svar som inte alls var relevanta hos Bing, medan Yahoo inte ens verkade ha indexerat någon sida med den inriktningen.

Google vill slå Facebook.
Samsung vill slå Apple.
Microsoft och Yahoo VILL säkert bli bättre än Google men i nuläget är dom ju verkligen kilometer ifrån att kunna mäta sig med dem.

När man tänker efter så är det ju nästan sensationellt att någon överhuvudtaget använder sig utav något annat än Google i dagsläget.

Har ni något bra svar på detta? För mig är det ett stort mysterium.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017