FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ahapp! nu e jag inne på att skaffa en kapselkaffebryggare.
har spanat in denna ett tag : http://www.netonnet.se/art/hem-och-h...k/147404.4743/ men då jag vet att webmasters är stora kaffekonsumenter kanske det finns någon här som tycker den ena maskinen är bättre än den andra? vilken ska man ha och varför just den? (undrar också om det är grötigt att rengörs dessa?samt smutsar de ner mycket?) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Nespresso. Är lite lätt beroende så jag har köpt en Nespresso Pixie till bilen (skojar inte) nu när vi ska på bilsemester i tre veckor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
bjornstrom: e det denna? http://www.netonnet.se/art/hem-och-h...e/152673.4743/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker inte alls om kapselkaffe. Det är mycket bättre med en som mal bönor på beställning (en sådan är också billigare i drift). Men det är kanske en smaksak.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har en Nespresso Citiz och är supernöjd, visst kapslarna kostar 3-4 sek / kapsel, men kaffet är jävligt gott.
Men det förutsätter att man tycker att det är OK att dricka kapselkaffe, för inget slår en kanna nybryggd skånerost. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
http://2.bp.blogspot.com/_Szv3gD1ob6...+Paris+-+1.jpg
En sån har jag, snuskigt gott kaffe ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag är själv riktigt sugen på att köpa en rejäl kaffemaskin som maler bönorna för varje kopp. Man kan då beställa hela säckar 5-20kg direkt ifrån sydamerika eller ifrån importörer med kaffe av riktigt hög kvalitet till ett riktigt bra pris. Man får då riktigt gott kaffe av nymalda bönor väldigt billigt. Kapselmaskiner är smart, men väldigt dyra i drift. 3-4 kr per kapsel blir väldigt mycket om man dricker ett par koppar om dagen. Säg att man dricker 3 koppar om dagen igenomsnitt. Det blir då 3x265=1095 stycken kapslar på ett år! Man är väl inte hemma varje dag och dricker kaffe, men det kompenseras nog av att man har folk hemma på besök som dricker ibland(kan bli ganska många koppar när man har folk över). Det blir i alla fall minst 1000 kapslar på ett år. Tar man det gånger 3 kronor blir det 3000 om året. Men maskin som maler själv är lika smidigt(man behöver bara fylla på kaffe och tömma kaffesump-behållaren ibland) och jag tror det blir bättre kaffe. Det godaste kaffet jag någonsin druckit var ut en maskin med mal, men just den kostar dock en hel del antar jag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sitter med samma och gillar den starkt. Den nackdelen som finns är just kappslarna, om du inte paddlar dig till butiken i stan så blir de att beställa på nätet eller tele. Där jag ser att vissa andra bryggare säljer kappslar på typ ica.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|