FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är det någon som har erfarenheter av flytt från Prestashop till Opencart. Tips om verktyg, moduler etc.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har aldrig använt presta, men använder själv opencart.
Jag gick från Oscommerce till opencart. Vilket jag idag inte ångrar för fem öre. Om du kan få ut dina produkter och kategorier i csv (tabell) så är det mycket enkelt att föra över till opencart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man får väl skriva egna verktyg, om det är något slags DB konvertering som skall göras. Personligen valde jag att bygga ny artikel DB och sedan fånga det gamla URL:erna och ge dem en 301:a . Men jag har gått från OsCommerce..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Annars kan du använda Cart2Cart migreringstjänst.
http://www.shopping-cart-migration.c...cart-migration Beror ju på hur mycket du har i systemet... Jag blir dock nyfiken på varför du vill migrera till opencart. Vad är det som gör att du vill byta ? Tommy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag kör Prestashop på en butik och Opencart på en annan, då jag gillar administrationen och upplägget med Opencart mer så vill jag köra samma system på båda. I mitt tycke blev Prestashop lite för plottrigt och rörigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Opencart såg trevligt ut. Blir nog att testa.
Kört med lite wp e-commerce tidigare då det var simpelt plugin till wordpress. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Enda problemet jag ser med OpenCart är att det är mestadels en utvecklare. Känns som man vet inte än vart den plattformen är på väg ... båda har dock sina för och nackdelar.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag gillar OpenCart skarpt!
Satt själv i många år Med OsCommerce, och hade svårt att släppa det, men kända att jag var tvungen då OsCommerce aldrig utvecklas i kärnan. Det jag kan säga negativt om OpenCart är deras uppdaterings nummrering. Idag är den senaste 1.5.1.3 (har jag för mig), sen gjorde dem om order total vid 1.5.1.1-1.2, vilket kan strula till det om man har gamla addons. En stor fördel med OpenCart är VQMod. Enkelt förklarat så skriver du ett tillägg i xml. I xml filen ändrar du om i andra filer för att få ditt addon du skriver. sedan läggs bara filen in i en särskild mapp, Det i sin tur gör att den läses in efter kärnan så det är xml som visas. Vilket i sin tur gör att man slipper ändra om i källkoden. Svårt att förklara, men jag hoppas ni förstår ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Skriv gärna vad du har använt för verktyg när du har lyckats.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|