FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
På Glasblåsning.se och Hjärnskakning.se som är mina hemsidor blir reklamen heeelt fel även fast det finns mycket reklam om prova på glasblåsning och huvudverkstabletter osv. och jag skriver ont i huvet och och prova på glasblåsning och har bra keywords.
På en testsida jag gjort stödstrumpa.se och skrivit in ord i samma div som reklamen ligger i. där kommer bara reklam om stödstrumpor fram.. kan det vara så att adsense tittar i samma div som reklamen ligger i mest? Behöver hjälp fort för ingen klickar på reklam på hjärnskakning.se när det är reklam om typ skor eller skidvalla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om du själv varit innne på sajter om stödstrumpor så kommer den reklamen att följa dig vidare på andra sajter.
AdSense visar annonser baserat inte bara på den sajt du är på just nu utan de sajter du besökt tidigare och det du sökt efter. Om du söker billiga flygbiljetter en dag så kommer du märka att det dyker upp reklam om billiga flygbiljetter på sajter som inte har med resor att göra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det ligger i Googles intresse att visa reklam som är relevant och folk klickar på. Deras algoritmer kommer därför lära sig vad som funkar bäst på din sajt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
men om dom inte visar NÅGRA som helst reklam om smärtlindrande eller huvudverkstabletter eller privatsjukhus. då kan ingen trycka på det och google kommer inte märka att folk vill klicka på det?
tycker det är lite irriterande : / |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
hittar ni någon relevant reklam på hjärnskakning.se ? och det är hjärnskakning med ä och inte med a.
tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Detta på förstasidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag får: "Natural Trim Soap" (höger), "Böcker om hjärnan" (vänster), "AtlasPROfilax® i Örebro" samt "Ledgångsreumatism" (mitten).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Du kan ju ställa in "kanaler" på AdSense, men antar du gjort det..?
http://i.imgur.com/cUOlk.png Psoriasis, celluiter. Inget jag surfat på direkt. Senast redigerad av Reconsider den 2011-06-13 klockan 08:07 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag fick en relativ reklam om Migrän (till vänster)
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|