Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

HP Compaq 652s säljes som rep.objekt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-13, 21:40 #1
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Reg.datum: Apr 2010
Standard HP Compaq 6735s säljes som rep.objekt

Säljer min sambos dator till högstbjudande.

HP Compaq 652s (Vista Home Basic Swe) inköpt sommaren 2009, skickades in för reparation till HP Februari 2010 och April 2010 som löstes av HP.

Juli/Augusti 2010 la datorn av eftersom vi inte fick igång den, varken med strömsladd eller batteri i datorn. Garantin var slut och därför kunde vi inte skicka in datorn. Funkade ej med strömsladd eller batteri. I November 2010 köpte jag en ny dator som hade ett matchande batteri vilket jag laddade upp på min dator och använde i hennes. Men datorn gick lika trögt som sirap men smärtfritt. Hon kunde använda datorn i cirka två timmar med fullt laddat batteri.

Ny sladd köptes i Maj 2011 och det funkar bra men det är glapp och rör man sladden lite så stänger datorn av sig. Vi beställde skivor för återställning och drivrutiner i Juni 2011 av HP. Allting gick smärtfritt med installation av nya drivrutiner och operativsystem.

Den 12/6-2011 formaterade vi datorn med en återställningsskiva och en skiva med drivrutiner. Problemet startade efter detta tills idag 13/6-2011. Datorn ville ständigt göra uppdateringar och han gav oss felmeddelande när vi skulle installera webbläsare (google chrome) och AVG. På kvällen den 13/6 gjorde datorn en uppdatering vid inloggingsrutan och då kom katten åt strömsladden och datorn stängdes av. Här började allting.

När datorn sedan startades om så började han med uppdatering 3/3 - 0% slutfört vid varje omstart. Han slutförde alltså aldrig uppdateringen utan slutade alltid vid 3/3 - 0% slutfört och startade om sig själv. Vi testade med att stoppa in återställningsskivan vid uppstart men han läste inte av den utan gick som vanligt till uppdateringen och startade sedan om sig själv åter och åter igen. Han läste aldrig av skivan.

Vi har hela kvällen (13/6-2011) försökt med alla knep vi kan med att formatera datorn eller få den att läsa återställningsskivan men utan framgång. Han återgår till uppdatering och startar sedan om sig själv. Vi kommer inte heller in i felsäkert läge för han tar oss till uppdateringen innan inloggning till skrivbordet.

Nu har vi gett upp hoppet och säljer därför den här datorn som rep.objekt för den teknikintresserade som tror sig kan lösa detta och få en fullt fin surfdator.

Bild på dator: http://images.shopnet.lv/products/10...compaq_625.jpg

Vid eventuella frågor eller bud, skicka PM.

* La till rätt modell på datorn i ämnesraden

Senast redigerad av Doctor.Data den 2011-06-14 klockan 11:03
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017