FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fick för några dagar sedan en otrevlig överraskning i brevlådan. En elräkning på 1200:- som vanligt för 1 månad. Jag bor i en liten 3a på 65 kvm och inser inte hur detta är möjligt. Nu undrar jag om det kanske är normala priser vad brukar eran ligga på?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
~1500kr/3 mån
2'a på 70kvm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
67m2 - ca. 500-600 kr i månaden. Minskade en del nu när datorn inte står på dygnet runt utan står i företagslokalen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
200-250 kr i månaden för 85 kvm. Jag stänger av datorn när jag inte använder den, och har ingen tv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
1500-1600kr/kvartal för en 3:a @ 72kvm.
Minst 2 datorer på 24/7 (varav en server) samt projektor+förstärkare på majoriteten av dygnet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
800kr / kvartalet för en 2:a på 50kvm.
Två laptops, en stationär dator och TV som nästan alltid snurrar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu har jag inte fått en elräkning på ett tag eftersom min förening håller påa tt ta över abonnemangen (och de är rätt långsamma i den processen), men fram till i höstas hade jag ungefär 300:-/månad. Då är inte elnätet inräknat.
Har en stationär som står på dygnet runt (server), lagar mycket mat hemma och har bara lågenergilampor. Drar ca 270-290 kWh/månad. Kolla på räkningen hur stor förbrukning du haft. Senast redigerad av emilv den 2011-05-18 klockan 16:39 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Cirka 2500 per 2 månader, snittar runt 800kWh per månad.
6-7 datorer igång dygnet runt är nog boven i det hela. Edit: Ska väl tillägga att jag bor i en 3:a på 86kvm. Senast redigerad av crazzy den 2011-05-18 klockan 21:13 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Ligger runt 300kr/månad för 3st datorer (varav en server) och 2st TV-apparater. Bor i en 2:a på 68kvm.
Senast redigerad av wiB den 2011-05-18 klockan 16:50 Anledning: Glömde nämna kostnaden var per månad. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|