FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
God eftermiddag damer och herrar!
Frågan har varit uppe mängder med gånger, men nu ställs den igen. Jag ska öppna en ny shop som kommer ha 1000-10.000 produkter. Jag har under många år arbetat med OsComerce, och tycker det funkar jättebra. Vissa spyr på det, andra gillar det skarpt. Jag har som sagt ett svagt hjärta för osc, men tror att det kanske är grönare på andra sidan ![]() Vad är fördelarna/nackdelarna med dem bästa/kändaste opensource systemen. Fördelar jag ser med OsCommerce: +Lätt att komma igång +Relativt enkelt att modifiera om +Mängder med tillägg och plugins +Frakt och betalmoduler för nästan alla svenska frakt/betalsystem +Gammalt och utprovat +Inte särskillt resurskrävande Och mina minusdelar: -Hackerhotat (risk för intrång) -Lite väl simpel admindel -Inga speciella tillägg som standrad Och framför allt så känns admindelen väldigt dålig som standard när man ska arbeta mot den lagda ordern, så som sändningsnummer, fakturahantering osv osv. Upp med händerna på bordet och skriv vad DU tycker är bra/dåligt med de system du provat! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker du ska stanna med Oscommerce eller söka i forumet... Jag har också en Windows 95 licens att sälja till dig.
Den här frågan är uppe cirkus en gång i månaden. Valet står emellan WP Ecommerce, Opencart, Prestashop & Magento idag. Det är gratis så det är bara att installera och prova om det passar herrn... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för ditt svar rocky!
Synd bara att du inte ens kunde svara på frågan med fet stil..suck! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Håller med rocky, testa dig fram och skrota osc.
Då ni kommer ha ganska många produkter kan det även vara bra att välja ett lite mer etablerat system som t.ex magento eller prestashop. Dessa system har redan kopplingar till affärsystem vilket kommer underlätta att administrera alla produkter. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|