FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det någon som har testat att "bloppa"? Som med den nya sidan Bloppit? Verkar vara ett roligt alternativ till vanligt affiliateprrogam men känns som att det blir mer jobb bakom och att det främst riktar sig till bloggare. Någon som har en åsikt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du har en butik att marknadsföra kan det säkert vara värt att lägga upp någon produkt för att testa, det kanske är så att Bloppit är en utmärkt sajt för en viss målgrupp.
På samma sätt kan du faktiskt även pröva att lägga upp några produkter på Blocket, kanske som företagssäljare, men kanske går det ännu bättre att lägga upp privat? Då ser du också vilket intresse och vilken målgrupp som finns där. Samma sak med Tradera och andra liknande sajter. Affiliate är ett långsiktigt samarbete där jag tycker du ska se dina affiliates som dina säljare, här kan man istället börja i liten skala, kanske hos ett affiliatenätverk som inte tar något betalt för nya annonsörer. Tänk dock på att vårda och ha bra kontakt med de som säljer dina varor -lär dig av dem så du förstår vad som krävs för att skala upp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svaret Jens. Jag var egentligen mest nyfiken eftersom jag inte kände till metoden innan. Affiliatemarknadsföring jobbar jag redan mycket med. Tradera och liknande är något vi jobbar väldigt lite med på den svenska marknaden...har helt enkelt haft lite svårt att komma i kontakt med potentiella säljare. Vore kul att utöka det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är det för verksamhet och sajt ni/du driver?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|