FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan,
Sitter för tillfället med ett projekt i skolan och har slängt ihop en site som är tänkt att (när den är färdig) fungera som en SEO guide med lite annat smått och gott för de som är intresserade av att lära sig mer om SEO. Tar gärna emot idéer och tips på funktioner eller liknande som jag skulle kunna lägga upp för att ge besökarna ett mervärde utöver SEO guiden. Jag är självklart fullt medveten om att designen inte är den bästa och att innehållet är lite klent för tillfället. Sidan är framför allt tänkt att vara tydlig och enkel att förstå så designen kommer inte att redigeras nämnvärt. Temat är ett (väldigt) lätt modifierat Arras. Kanske ett lite tidigt stadie att be om feedback, men tacksam för de kommentarer som inkommer! ht tp: // sokmotor . nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag gillar sidan, användarvänligt, tydligt och bra skrivna grundläggande guider.
Lätt att direkt hitta det man söker! och gillar även designen!. Men då det är en sida om SEO kanske den också borde vara maximalt optimerad? tex rubriker <h2> osv ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har inte kollat så mycket på sidan innehållsmässigt eller semantiskt, men jag gjorde några tester med några webbtjänster som finns tillgängliga:
Test på ordet "sökmotoroptimering" http://www.sokmotorkonsult.se/verkty.../LDYTdI9YVEw_/ Ser ok ut, men du har för lång titel på sidan (dvs den klipps i listningen på Google) Sidladdningstest http://pagespeed.googlelabs.com/#url...u&mobile=false Du har några 404or samt du laddar CSS efter JS vilket i vissa fall kan orsaka fördröjningar i sidladdningen, och Google har sidladdningstid som en parameter i sina algoritmer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Tack för dina synpunkter! Du har helt rätt och detta är saker som kommer att rättas till efter som. Vet också att titlarna på undersidorna inte är optimala, men det kommer också! Tar gärna emot fler synpunkter och idéer! Senast redigerad av wingen den 2011-04-28 klockan 11:35 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Gjort en hel del ändringar och önskar mer kritik och idéer!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Efter mitt gästinlägg såg det givetvis mycket bättre ut
![]() |