FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Sitter och funderar över om man skulle öppna någon slags community, vad gäller för användarna som registrerar sig? Är det olagligt enligt lag att inte kunna erbjuda någon slags knapp för att radera eller pausa sitt medlemskap om man vill? Som te.x det är i nyhetsbrev då dem längst ner måste erbjuda att man skall kunna radera sin e-post adress från dem. Om så är fallet skulle det vara bra med någon källa? Finns det någonstans man kan ringa angående detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det låter nog ganska hårt men.. i 99% av fallen så tycker jag man ska få avsluta sitt medlemsskap. Att du sedan sparar information i ett arkiv för framtida behov ifall något händer kanske kan ses som okej men då kan du kanske få problem med saker som exempelvis PUL. Jag tycker kortfattat att du ska tillåta att man tar bort sitt medlemsskap, du för annars får du bara sura äpplen i din korg. Vissa pratar illa om din site, vissa förstör för din site och vissa gör skräpfyllning på sin profil och användarinfo så deras konto ändå inte är av något värde för varken dig eller communityn. Lycka till ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Om du har register på folk så går du under PUL.
Så läs pul och du bör få bättre svar, jag tror inte någon här har det svaret för det är inte den vanligaste frågeställningen runt just pul utan brukar vara mer just runt att registerhålla information osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Enligt PUL har man rätt att bli borttagen från registret. Man har också rätt att göra två
kostnadsfria registerutdrag -- på sin information -- per år. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|