Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Användarkonton?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-15, 23:49 #1
w00x w00x är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2011
Nykomling

Standard Användarkonton?

Hej!

Sitter och funderar över om man skulle öppna någon slags community, vad gäller för användarna som registrerar sig?

Är det olagligt enligt lag att inte kunna erbjuda någon slags knapp för att radera eller pausa sitt medlemskap om man vill?

Som te.x det är i nyhetsbrev då dem längst ner måste erbjuda att man skall kunna radera sin e-post adress från dem.

Om så är fallet skulle det vara bra med någon källa?
Finns det någonstans man kan ringa angående detta?
w00x är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-16, 00:11 #2
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av w00x Visa inlägg
Hej!

Sitter och funderar över om man skulle öppna någon slags community, vad gäller för användarna som registrerar sig?

Är det olagligt enligt lag att inte kunna erbjuda någon slags knapp för att radera eller pausa sitt medlemskap om man vill?

Som te.x det är i nyhetsbrev då dem längst ner måste erbjuda att man skall kunna radera sin e-post adress från dem.

Om så är fallet skulle det vara bra med någon källa?
Finns det någonstans man kan ringa angående detta?
jag hoppas du aldrig kommer någon vart i planeringen så länge som du behåller detta tankesätt.
Det låter nog ganska hårt men.. i 99% av fallen så tycker jag man ska få avsluta sitt medlemsskap.
Att du sedan sparar information i ett arkiv för framtida behov ifall något händer kanske kan ses som okej men då kan du kanske få problem med saker som exempelvis PUL.

Jag tycker kortfattat att du ska tillåta att man tar bort sitt medlemsskap, du för annars får du bara sura äpplen i din korg.
Vissa pratar illa om din site, vissa förstör för din site och vissa gör skräpfyllning på sin profil och användarinfo så deras konto ändå inte är av något värde för varken dig eller communityn.

Lycka till
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-16, 00:24 #3
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Dennis Holm Visa inlägg
jag hoppas du aldrig kommer någon vart i planeringen så länge som du behåller detta tankesätt.
Det låter nog ganska hårt men.. i 99% av fallen så tycker jag man ska få avsluta sitt medlemsskap.
Att du sedan sparar information i ett arkiv för framtida behov ifall något händer kanske kan ses som okej men då kan du kanske få problem med saker som exempelvis PUL.

Jag tycker kortfattat att du ska tillåta att man tar bort sitt medlemsskap, du för annars får du bara sura äpplen i din korg.
Vissa pratar illa om din site, vissa förstör för din site och vissa gör skräpfyllning på sin profil och användarinfo så deras konto ändå inte är av något värde för varken dig eller communityn.

Lycka till
Nej, jag har inte tänkt att ha det på det viset men jag vill veta om det finns något lagen säger om det?
w00x är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-16, 00:46 #4
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Om du har register på folk så går du under PUL.

Så läs pul och du bör få bättre svar, jag tror inte någon här har det svaret för det är inte den vanligaste frågeställningen runt just pul utan brukar vara mer just runt att registerhålla information osv.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-16, 08:39 #5
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
Enligt PUL har man rätt att bli borttagen från registret. Man har också rätt att göra två
kostnadsfria registerutdrag -- på sin information -- per år.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017