FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Min laptop som jag köpte i februati i år har just gått sönder... helt svart bild när jag försöker starta upp.
Problemet är att jag hade samma problem för 2 månader sen och då åkte datorn in på service och moderkortet byttes ut. Skall givetvis ringa tillverkaren igen men vad kan jag kräva? Har helt förlorat förtroendet för denna dator nu... Kan jag häva köpet? Eller är det bara göra en ny vända? Kan jag kräva ersättning för det jag förlorar? (Har både företagsjobb och skolarbeten på datorn) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jobbar varje dag med trasoga laptops... vad är det för märke/modell?
Många brukar hoppa igång om man tar ur batteriet + minnet och sätter i allt igen.. En annan vanlig anledning är att nätadaptern är paj = ingen ström = död.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Häva kan du beroende på lite olika faktorer. Men än så länge är det nog kört.
Du måste nog ge dom en chans till att reparera. Läs länk: http://www.kov.se/mallar/sv/artikel....gArticleId=133 Har själv råkat ut för liknande fall med datorer jag sålt. Dock enbart stationära. Men inga fel som inte har kunnat reparerats andra gången. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Efter några gånger den varit på service utan att bli bättre så borde du kunna reklamera köpet men det är nog en bit kvar då.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vad ersättningen gäller så kan du nog ta och glömma det, det är reglerat i allmänna affärvilkor (annars ska jag köpa en dator från dem med). Har du köpt den som privatperson eller genom något företag? Utfördes servicen inom ramarna för avtalet? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|