Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på www.designforliving.se önskas

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-07, 16:47 #1
DFL DFL är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2011
Nykomling

Standard Feedback på www.designforliving.se önskas

Hej

Är helt ny här (och på ehandel). Jag har just dragit igång www.designforliving.se (kör på Prestashop). Det har nästan tagit 3månader från företagsregistrering till att jag kunde gå "live" så att säga. Det gör även att man blir lite hemmablind.

Skulle vara djupt tacksam om ni som har mera erfarenhet inom området ville titta lite snabbt på sidan och ge era spontana synpunkter.

MvH DFL
DFL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-07, 17:29 #2
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
Vill du ha feedback på idéen eller på temat du har köpt?

Tycker du borde visa priset även om man inte hovrar över produkten. Man förstår inte riktigt om det är en produkt eller inte annars.
daniel.s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-07, 18:06 #3
Solariss avatar
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Medlem
Solariss avatar

Helhetsintrycket är helt OK! Stilrent osv.

Nog för att det alltid är snyggt med ett "silvrigt" och elegant tema, men i detta fall tror jag att sidan hade mått bra av en liten touch utav en annan färg.

Testa köra navigationen i en annan färg som ger lite kontrast mot resten av sidan.
Solaris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-07, 18:06 #4
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s Visa inlägg
Vill du ha feedback på idéen eller på temat du har köpt?

Tycker du borde visa priset även om man inte hovrar över produkten. Man förstår inte riktigt om det är en produkt eller inte annars.
Tja, allt :-)

Ang. priset så syns det som standard på alla andra sidor, det är bara på förstasidan det inte syns. Kan kanske vara en ide att även ha det på förstasidan, kruxet är att temat är på det sättet, jag har dessvärre inte kompetens att ändra det. Får skriva det i min "att fixa lista" till jag lägger ut ändringar på någon som kan sånt.

Tror du det är någon risk att kunderna inte förstår att det är en produkt man säljer ? trodde det var självklkart, men det är klart man blir lite hemmablind... Jag kanske skulle slänga upp en banner ovanför med någon text "Urval av våra nya produkter" eller så.. man kan inte vara nog övertydlig...

/ DFL
Oläst 2011-04-07, 18:10 #5
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Solaris Visa inlägg
Helhetsintrycket är helt OK! Stilrent osv.

Nog för att det alltid är snyggt med ett "silvrigt" och elegant tema, men i detta fall tror jag att sidan hade mått bra av en liten touch utav en annan färg.

Testa köra navigationen i en annan färg som ger lite kontrast mot resten av sidan.
Ingen dum ide, Antar att du menar kategorier eller ? Då lär väl kundernas blickar dras dit. Ska nog ta med det på min "att göra lista" också

/ DFL
Oläst 2011-04-07, 18:30 #6
Solariss avatar
Medlem

Medlem
Solariss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av DFL Visa inlägg
Ingen dum ide, Antar att du menar kategorier eller ? Då lär väl kundernas blickar dras dit. Ska nog ta med det på min "att göra lista" också

/ DFL
Syftade på navigationen längst uppe, d.v.s "Nya produkter" osv. Blickarna dras nog i vilket fall till kategorierna ifall man läser av sidan på ett normalt sätt. Så det skulle jag inte oroa mig för.

Upplägget är det inge fel på enligt mig, men jag tror som sagt sidan hade mått bra ifall du hade kört den övre navigationen i en annan färg. Bara för att ge helhetsintrycket det där lilla extra guldkornet.
Solaris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-09, 23:53 #7
haljan haljan är inte uppkopplad
Nykomling

Nykomling

Sidan är snygg, men allt är väldigt ljust. Det kan bli svårt för personer med sämre syn att se allt på sidan. Bättre kontrast mellan boxar, text och bakgrund skulle vara bra.

Fri frakt, öppet köp etc är bra att det syns tydligt. Men jag tycker att det tar för mycket plats från att promota produkterna. Du skulle kunna göra den boxen lite mindre, lägga upp den i headern, lägga den i vänsterspalten. (Länka gärna bilderna till respektive avdelning/text)
haljan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 16:35 #8
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av haljan Visa inlägg
Sidan är snygg, men allt är väldigt ljust. Det kan bli svårt för personer med sämre syn att se allt på sidan. Bättre kontrast mellan boxar, text och bakgrund skulle vara bra.

Fri frakt, öppet köp etc är bra att det syns tydligt. Men jag tycker att det tar för mycket plats från att promota produkterna. Du skulle kunna göra den boxen lite mindre, lägga upp den i headern, lägga den i vänsterspalten. (Länka gärna bilderna till respektive avdelning/text)
Hej

jo, man kanske skull testa med helt svart text, nu är den mera grå ljus. Ska nog skriva upp det på "att göra listan" med när temat ska uppdateras.

Jag vill gärna trycka lite på fri frakt m.m, men å andra sidan är det ju alltid avvägningar mellan prioriteringar. Men man kanske skulle minska bilden något (den var dubbelt så stor i mitt första utkast ;-) )
Oläst 2011-04-11, 17:27 #9
Nykomling

Nykomling

Svart text kan funka. Även mörkt grå, det ger lite mjukare text.

Om du vill kan du trycka ihop rutan med fri frakt etc så att den inte blir så hög. Och i den Skriva nått i stil med "Alltid fri frakt och 30 dagars öppet köpt...".

En bra tumregel när man designar är att dra en linje 600 pixlar ner från toppen av sidan. Allt som ligger ovanför kommer alla (alla som har en skärm på minst 1024x768) att se. Det som ligger nedanför ser de som har större skärmar... Då ser du vad som syns direkt och inte...
haljan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 17:31 #10
design.se design.se är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
design.se design.se är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
Mer färg i vänsterspalten. Grå text är svårläst, speciellt mot grå bakgrund. Det blir för mycket grått så det känns nästan som om man tittar på sajten med immiga glasögon. Mer kontrast och skärpa tack.
design.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017