FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag känner mig givmild idag.
Således så ger jag bort ett av mina hemliga keywords. Följande statistic: Global Monthly Searches : 5.4k Estimated Avg. CPC: $1,307.05 (ja mina vänner, ni läste rätt) Bara att sätta igång med SEO-arbetet. 1 klick i månaden så är Ni på grön kvist sen. Just det... namnet... rugs usa |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Nyfiken fråga: Hur räknar du ut CPC och vilken annonsör betalar så mycket?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ofta när CPC står såpass högst så är det väldigt filtrerat. alltså att det bara betalar så högt om en person ifrån en viss delstat i USA tex klickar på annonsen.
men jaa bra ord och sjysst o dela med sig . vill någon ha mer så har jag en lista på de 1000 ord med högst CPC och kan rota fram den. Vad har ni alla som bor i sverige mest fått för ett klick någonsin på adsense? på svenska marknaden ligger nog mitt max på 40 kr och internationellt har jag fått 25$ klick ett par ggr Senast redigerad av knullis den 2011-03-18 klockan 09:45 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Runt 80 kr tror jag max ligger. Skicka gärna listan, förhoppningsvis får jag användning av den när jag betat av att-göra-listan.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sjukt. Jag var naturligtvis tvungen att testa att lägga in sökfrasen i mitt AdWords-konto. Google föreslår att jag ska buda 15 837,83 kr per klick och beräknar då min genomsnittliga position till nr 2.
Något måste ju ha blivit heltokigt här. Kanske två annonsörer som har råkat skriva in några nollor för mycket då de gjorde sina bud... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Självfallet så är någonting vajsing
![]() Tyckte dock att det var tillräckligt kul för att dela med mig.. Tar för övrigt gärna emot en kopia på listan knullis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
för er som bad om PM ifrån mig : http://www.wn.se/showthread.php?p=20398384#post20398384
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Den där listan är ju snodd från nån annanstans.. Ni kan ju panga in "verizon wireless" om ni vill se något roligt.. 5322kr i cpc o 7400000 searches
![]() Senast redigerad av kippex den 2011-03-18 klockan 19:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för tipset!
![]() |