FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Blev chockad till tusen när jag fick upp nedanstående meddelande när jag gjorde en sökning på Google.
Jag har visserligen sökt på saker som en normal människa inte söker på och bland annat använt lite "intitle:" och så, men i övrigt är jag en vanlig svensk skattebetalande medborgare utan något att dölja. Någon annan som varit med om detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror inte det är något konstigt, samma ruta dyker upp när man försöker logga och skriver i fel lösenord för många gånger på Google, jag tror du gjort lite för många sökningar per minut eller att du gjort nått som kan likna en bot. bara att fylla i capcha-koden så skall det funka sen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Och jag brukar få den sidan när jag googlat med seoquake-pluginet igång några gånger på raken. Helt normalt. Det händer även i Yahoo Site Explorer men då kan man inte använda tjänsten på ett tag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du inte redan har antivirusprogram på datorn bör du installera det. Vissa virus använder Google och då kan det bli för många sökningar per minut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Den rutan kommer ofta upp när man utfört för många sökningar för på kort tid.
När jag för något år sedan alltid kollade mina placeringar manuellt (100+) så fick jag upp det meddelandet ett antal gånger ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag får upp captchan när jag kollat mina positioner i Rank Tracker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Intressant för oss som kollar våra placeringar i SERPen manuellt och t.ex, inte via Rank Tracker eller något annat program (vilket i sig är mycket smidigare).
Men istället för att skapa en ny tråd, Hur många gånger per dag kollar ni era positioner i serpen? Bara för att...Kul o veta ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Mer intressant fråga kanske - hur många gånger per dag kollar ni AdSense? Där har jag helt klart märkt av något av ett kontrollbehov.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta är något som är standard idag när man använder "okonventionella" metoder för att söka. Det finns robotar som kör sådana scripts för att få fram lösenord osv med bland annat kommandona inurl, site osv.
Därför sitter det en captcha ivägen som försvårar lite för bottarna att kunna göra detta. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|