FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej! Håller på med en uppsats som jag påbörjat i Word. Har efter instruktioner fixat så kallade rubriker, dvs. rubrik 1 , rubrik 2 och så vidare. De fördelar jag förstått med detta är att t.ex allt läggs till automatiskt i en innehållsförteckning.
Hur som helst, Nu ska jag fortsätta redigera uppsatsen på min egna dator, men jag har inte Word. Det jag nu undrar är: Fungerar det att editera uppsatsen (.doc format) i vilken ordbehandlare som helst bara man sparar det i samma .doc format? I så fall, kommer alla rubriker osv. finns kvar när man återigen öppnar i Word? Tänkte fixa Open office och köra i det. // |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det bör inte vara några problem med open office.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Använd open office.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Därför jag ALLTID använder Google Docs, mycket bra .dov hantering och andra typer och dessutom är det i molnet! Vet inte hur många gånger Google räddat mitt liv när jag behöver dokument rapidly.
Molnet <3 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ska du skriva lite mer akademiska texter är LaTeX att föredra. LyX är en LaTeX-editor som finns till både Mac och Windows.
Vill du komma åt den överallt? Lägg den i Dropbox! Kanon ![]() Google Doc är ju bra om man ska jobba flera med samma dokument. Lite tråkigt om du sitter någonstans utan internet och vill jobba ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag gör det en timme om dagen på pendeln till universitetet. Visst att jag kan koppla upp mig via mobilen (på en något skakig uppkoppling på grund av radioskugga och spaghettimonstret-vet-vad) men nog är det mycket smidigare att ha mad allt i datorn istället. Både prestanda och funktioner är dessutom bättre i installerade program än på webbsidor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tackar tackar för tipsen! LaTeX hade jag faktiskt aldrig hört talas om förut. Håller det samma, eller kanske till och med bättre kvalité som Open Office som jag laddade ner igår? Jag är supernöjd med OO!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|