Som privatperson finns det ju ganska mycket hjälp att få om man köpt en produkt som det visar sig vara fel på men som företagare var det inte lika lätt att hitta information.
Produkten som är köpt i detta fallet är verkstadsutrustning och den håller absolut inte måttet, riktigt usel kvalité och vår återförsäljare verkar tjata på sin leverantör som är agent för märket i Sverige som i sin tur inte gör något förutom att skylla det på någon annan.
Nu har det gått ~5 veckor sedan vi först påtalade problemet och verkligen INGET har hänt. Utrustningen är viktig för den verksamhet den finns hos och väntar vi ytterligare på högsäsong kommer det näst intill vara omöjligt att byta ut produkten utan att det medför stora förluster i förlorad inkomst. Kan även tillägga att utrustningen heller inte blivit korrekt installerad och går inte nyttja till fullo på grund av detta, installationsfelet kan inte heller avhjälpas av oss utan att det medför fara för den som hanterar utrustningen.
Vad ska man trycka på med för att få någon att göra något? Nu rör ju inte detta någon produkt som WN har med att göra men kunskapen brukar finnas här för det mesta.

Det rör sig fö. om en produkt med en prislapp lite över 100tkr vilket är en ganska stor investering för en liten verksamhet.