FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ville inte ta detta i min andra tråd om att min undersida rankar högre än min startsida, så jag kör på med en ny tråd.
Vi säger t.ex att jag vill ranka för cyklar på förstasidan. Då satsar jag på att optimera mot cyklar. Men jag vill även ranka mot billiga cyklar på förstasidan. Är det inte bättre då att skapa en undersida som ser ut så här: domän.tld/billigacyklar ? Finns det då risk, för att det blir duplicate content någonstans, om man har nästan likadana titlar osv? Ska jag intern länka, från domän.ltd/billigacyklar till domän.ltd eller? Nämnvärt är att jag inte länkar till dessa undersidor i menyn eller så, så besökarna kommer inte hitta de sidor, men borde jag göra så att besökarna hittar dom, eller? Eller ska jag bara försöka kränga in de texterna som jag har på /billigacyklar på min förstasida? eller blir det för mycket? Har redan över 500 ord på förstasidan. Nu kommer säkert ni tänka ( Ja, det är bättre att ha egna undersidor för varje sökord för att kund/besökare ska hitta info lättare ), och det förstår jag, men om man ändå vill ha alla besökare först till startsidan? (Är lite besatt utav första sidan) - fråga mig inte varför. Tacksam för svar. Senast redigerad av trådlöst den 2011-03-05 klockan 16:14 |
||
![]() |
![]() |
|
|