Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

The Social Network (filmen om Facebook)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-02, 09:16 #1
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Reg.datum: Apr 2010
Standard The Social Network (filmen om Facebook)

Har suttit och sett filmen nu, den är två timmar lång och jag kan rekommendera den, verkligen.

Jag älskar människor som brinner för något, som har en passion precis som Mark. Han sitter och programmerar på kvällarna och hoppar av kompisar och allt annat. I lektionssalen när läraren undervisar sitter han med sin dator på 10" och börjar programmera facebook som kommer innehålla mer än 10 000 rader kod.

Aldrig någonsin har jag hört talas om en människa som brinner så mycket för programmering. Som natt och dag kan sitta uppe och programmera allt mellan himmel och jord. Han tror på idén och är seriös med allting.

Jag hade en gång en idé, en passion och en dröm om att skapa en hemsida som en kompis och jag påbörjade. Han stod för all programmering och jag stod för förslag på funktioner och designförslag. Innan vi påbörjade allting så frågade vi vänner och familj om detta kan vara något och vi fick en mycket bra respons på detta projekt. Vi höll på med detta i cirka 2 ½ år men sedan blev han sjuk och nu ligger allting på is. När vi höll på med detta så satt vi uppe när vanliga människor sov, han kodade och jag satt bredvid.

Vi kunde sitta och programmera från klockan 10.00 på morgonen till kanske 02.00 och vi gjorde inget annat. Vi åt, drack kaffe och programmerade. Att göra något sånt här en underbar känsla, att få arbeta tillsammans med någon man kan lita på, någon som tror på samma idé som en själv och har ett lika högt driv.

När jag ser filmen så känner jag så väl igen när min kompis och jag satt så här och det är så många minnen som kommer till liv igen. Hade vi idag fortsatt med detta så tror jag att vi båda haft detta som en heltidssyssla med en omsättning på 30-40 miljoner/år och 10-15 anställda på heltid. Idén går fortfarande att göra till verklighet idag men jag tror nog väldigt många skulle slå undan idén direkt med tanke på konkurrensen inom den här nischen men jag vet att hade vi börjat med detta idag så hade vi slagit igenom väldigt stort eftersom vi innehar kunskap inom den här nischen och kan slå ut dom flesta på marknaden inom den här nischen.

Har ni sett filmen, vad tyckte ni?

Senast redigerad av Doctor.Data den 2011-03-02 klockan 09:21
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017