FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
En sida jag programmerat har den senaste månaden fått väldigt många besökare.
Har själv lagt upp en server som har fungerat som en fin blomma tills nu. Server info: Windows Server 2003 Web Edition CPU: P3 750Mhz Ram: 512MB SDRAM CL2 (MAX 512MB) HD: 2xSATA2 i RAID1 Ska om några dagar byta processorn till den bästa som går att köra på moderkortet, 1,1ghz. Har diskuterats om att köpa en ny server men den har som sagt fungerat väldigt fint och då det är en passiv kylare för processorn så låter den absolut ingenting. Ström förbrukningen ligger på 30 kr i månaden! I vilket fall som helst, det som inte räcker till nu med tanke på besökarmängden den senaste tiden är processorn, ett hopp från 750 till 1100MHz lär inte göra en väldigt stor skillnad. Tanken är att dela upp besökarna. Jag kan enkelt lägga upp en liknande server med samma innehåll, kommer jag med hjälp av en DNS server kunna styra besökarna och randomly ge dom IP adressen för en av servrarna och på så sätt dela upp belastningen mellan de två servrarna? Även om detta är mer jobb så vill jag hellre göra detta för erfarenheten. |
||
![]() |
![]() |
|
|