FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Sitter hær hos min kæra mor i Norge och førsøker fixa hennes ADSL. Efter en del felsøkning mærker jag att felet ligger någonstans mellan modemet och telefonjacket. Anledningen till att jag kommer in på nætet nu ær att jag kopplat ur telefonen (de sitter i samma jack). Telefonen och modemet funkar altså inte i samma jack... Førøvrigt så låter det skit i telefonluren nær båda ær inkopplade...
Vad gør man? :huh: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kontrollera proppen du sätter i jacket, det får inte vara 2st paralella (vissa telefoner har en mellanpropp), se också till att modemets propp sitter först i väggen.
Har du bara en mellanpropp så kan du kontrollera att den är en paralell (kanske ska va serie i norge, osäker). Sen är det inte helt okänt att vissa telefoner kan ställa till ett jäkelskap på ledningarna, samma gäller med trygghetslarm och liknande saker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad är det för ADSL, är det nytt ADSL eller VDSL med högre än 8mbit eller något sådant så måste jacket mellan modemet och uttaget ha ett filter i sig. Men då bör ni iförsäg fått ett nytt med det nya modemet som behövs för de högre hastigheterna. Så som du beskriver var ett problem jag har varit med om iaf, och jacket med filtret löste allt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|