FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej!
Har drivit vår firma i några år. Sköter redovisningen själva men behöver träffa någon som kan ge oss råd i ett antal frågor. Någon som har tips på var man ska leta för att hitta någon att anlita några timmar får rådgivning kring redovisning av firman /Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Var i landet håller du till?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi håller till på västkusten. Orust, Uddevalla och Göteborg
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
www.adact.se kan jag rekommendera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En revisor vore nog lämpligt att anlita.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, det skrev jag kanske inte men en revisor var nog vad vi var ute efter. Frågan är bara var man hittar en bra revisor. Finns det något sätt att veta vad man får?
Ska kolla på adact. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Börja kika på http://www.far.se föreningen för auktoriserade revisorer.
Inom Orust hittade jag ingen men i Uddevalla hittade jag: Din sökning på uddevalla gav följande resultat Bernd Mussmann Revisionsbyrå AB, UDDEVALLA Ekonomitjänst i Fyrstad AB, UDDEVALLA Ernst & Young AB, UDDEVALLA Henry Forsberg Revisorer KB, UDDEVALLA Henry Forsberg Revisorer KB, UDDEVALLA JDG Revision AB, UDDEVALLA Moore Stephens KLN AB, UDDEVALLA PwC, UDDEVALLA Redovisningslaget Kerstin Kristensson AB, UDDEVALLA Redovisningslaget Ulrika Ekberg AB, UDDEVALLA Roger Karlsson Revisionsbyrå AB, UDDEVALLA Segertoft & Partner AB, UDDEVALLA SEK Revision AB, UDDEVALLA Sydrevisioner AB, UDDEVALLA Sääf Redovisning & Revision AB, UDDEVALLA Trestad Konsult & Redovisning Aktiebolag, UDDEVALLA Uddevalla Bokförings- & Revisionsbyrå AB, UDDEVALLA Westra Revisioner AB, UDDEVALLA Senast redigerad av Conny Westh den 2011-02-07 klockan 01:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Insåg plötsligt att jag inte skrivit så mycket om vår verksamhet och vad vi har för behov.
Vi har en liten stuguthyrning (5 hus som hyrs ut) som vi driver som 2 enskilda firmor 50% var mellan min fru och mig. Vi har även en mindre gård med lite verksamhet i (skog och slåtter). Vi behöver hjälp med att optimera verksamheten eller skatten. Några frågor som vi har uppe är vilka fastigheter som vi ska hyra ut privat med schablonavdrag för utgifter 30% skatt på intäkter och vilka som ska ingå i firman. Hur vi optimerar ränteavdrag. Hur vi får ut pengar ur verksamheten med så låg skatt som möjligt. Det är viktigt att lagstiftningen följs. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|