FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är i planerna att skicka ut ett reklamblad till ca 50 st företag och tänkte kolla ifall någon här på WN som har erfarenhet eller tankar om vilken dag som är bäst att skicka ut reklam på för att nå bästa effekt/utdelning?
Jag har också ett par nyhetsbrev som ska skickas ut. Finns det någon betydelse vilken tid/klockslag man skickar ut mailet? Ska man skicka på morgon/eftermiddag/kväll osv? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Det kan nog vara olika beroende på vilken bransch du är inom. Finns det någon speciell tid på året din reklam skulle vara extra intressant? Men jag hade nog personligen skickat det efter lunchtid, runt 13.00 tiden. Man kommer tillbaka från lunchen, kollar mailen lite medans man smälter maten och tar det lite lungt ![]() Dag hade nog vart tisdag för måndagar hatar alla och efter tisdagen så jobbar man sämre (av egen erfarenhet) för att man redan jobbat 2 dagar i veckan. Och även om fredagar är en väldigt bra dag då det är slutet på veckan så tänker man nog mer på helgaktiviteterna än att läsa reklam. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har du en webbshop idag? Titta på vilken tid/dag du har flest beställningar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vi skickar ut nyheter vid 10 tiden, när folk har kommit på jobb och sorterat bort nattens skit, morgonmöten, etc.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Nej har tyvärr ingen webbutik.
Reklamen som skickas ut kommer rikta in sig restaurangbranschen som kommer att ha möjligheten att annonsera på en hemsida i samma bransch. Nyhetsbrevet är en form av helgrapport (kommande event i en viss stad), som kommer skickas ut automatisk varje vecka. Tänkte mig skicka ut det sent på onsdagen eller på runt lunch på torsdagen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tisdagar och onsdagar brukar generellt ge bäst svarsfrekvens. Då har man hunnit rensa inkorgen på måndagen och hinner fortfarande föra ärendet vidare inom företaget utan att bara tänka på helgen.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|