FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Vi är två företag som tillsammans skall hyra ett kontor (dela på ett kontorsrum). Hyresvärden vill bara ha ett kontrakt så en av oss tar hyreskontraktet och sedan skriver vi ett andrahandsavtal (eller liknande) att det andra företaget hyr in sig med två arbetsplatser i "mitt" kontor. Hur formulerar man detta? Vad ska man tänka på? Tanken är att vi delar hyran 60%/40% så det skall också stå med där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Part A hyr lokalen. I avtalet mellan part A och part B skriver ni vilken hyra som ska betalas.
Momsreglerna kan vara lite speciella. Du kanske fakturerar för en arbetsplats istället?
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vet inte hur man ser på det, med arbetsplats eller kontor. I praktiken är det ju en arbetsplats med tillgång till "gemensamma" utrymmen och teknik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tipsar om http://www.facebook.com/juristjouren där du kan få svar gratis på juridiska frågor.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|