FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har googlat en del, men bara hittat ganska gamla trådar. Är det så att min .nu domän antagligen kommer att rasa på google om jag byter ägarnamn? Är det olika för .nu, ,com och .se etc?
Min .nu domän rankar ganska bra på google eftersom den är gammal och god ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar med ägarnamn, men jag antar att du syftar på domännamn.
Om du byter domännamn från din .nu till ett annat (låt säga .se) så är allt du behöver göra en 301-redirect från din .nu till din .se. På så vis "överför" din .nu-domän alla sina länkar till .se-domänen och .se-domänen intar samma ranking som .nu-domänen en gång hade. Så ja, tekniskt sett så rasar din .nu-domän i Google då .se-domänen ersatt den. Senast redigerad av Sweely den 2010-10-02 klockan 09:18 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej. Sorry om jag var otydlig. Samma .nu domän fast det byter ägare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jaha. Så allt som händer är... att domänen byter ägare?
Det ska egentligen inte vara några problem. Men jag antar att den nye snubben kommer vilja hosta domänen i sitt webbhotell. Då kan det uppstå några mindre problem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har hört och läst att om domänamnet byter ägare så tappar man position på google, men att man förhoppningsvis ska få tillbaka det efter ett tag. Men det verkar konstigt. Däremot så kommer inte google åt att spindla .se domäner tex. så om en .se domän byter ägare påverkas inte rankingen. (gamla trådar som sagt)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo, det är sant. Byter man ägare och överför domänen till ett helt annat webbhotell brukar man tappa sin placering på Google. Men man får (i mitt fall!) tillbaka den efter ett tag.
Förstår inte vad du menar med att Google inte kommer åt .se-domäner. Google kommer åt allt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sweely - Jag tror att Matsaki syftar på whois - och vad gäller den så ÄR det stor skillnad på .se/.nu-domäner i jämförelse med gTLDer.
gTLDer har i flesta fall ett defaultläge där du visar all whoisdata, medan du hos .se har en captcha du behöver ta dig igenom och .nu visar endast teknisk kontakt för domänen. Google kan mycket lätt se minsta förändring för gTLDer - inte minst för att de själva är ICANN ackrediterad registrar - men de har ingen gräddfil för .se/.nu Därför kan ägarbyten av .se/.nu (oftast) ske med bibehållen ranking och plats i SERPen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Lite gammal tråd men det är en myt att domäner tappar placeringar vid ägarbyten som jag gärna vill slå hål på.
Uppköp av företag och hemsidor skulle inte fungera då, och det är bekräftat av Matt Cutts. Däremot kan en ny-registrering av ett domännamn leda till det ni nämner. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|