Hej!
Jag har en mysql kod men jag vill lägga till så den ska välja databas namn har försökt men allt bara skiter sig..... den är rörig JA! men snälla bara säg mig vart jag ska sätta den
Citat:
<?Class mysql{ var $mysql_address = "HOST"; var $mysql_user = "USER"; var $mysql_password = "PASSWORD"; var $mysql_con; var $mysql_result; var $mysql_NrOfRows; function mysql($address = '', $user = '', $password = '') { $this->setInfo($address, $user, $password); } function setInfo($address = '', $user = '', $password = '') { $this->mysql_address = ($address != '') ? $address : $this->mysql_address; $this->mysql_user = ($user != '') ? $user : $this->mysql_user; $this->mysql_password = ($password != '') ? $password : $this->mysql_password; } function connect() { $this->mysql_con = mysql_connect($this->mysql_address,$this->mysql_user,$this->mysql_password) or die (mysql_errno().': '.mysql_error()); } function disconnect() { mysql_close($this->mysql_con); } function free() { mysql_free_result($this->mysql_result); } function select_db($database_name) { mysql_select_db($database_name, $this->mysql_con) or die (mysql_errno().': '.mysql_error()); } function query($sql_query) { $this->mysql_result = mysql_query($sql_query, $this->mysql_con) or die (mysql_errno().': '.mysql_error()); }}?>
|
Har försökt byta ut den koden allt men inget verkar funka som jag vill :/
vill att den skall fungera som denna
Citat:
mysql_connect("DBSERVER", "DBUSERNAME", "DBPASSWORD");
mysql_select_db("DBNAME");
?>
|