Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Missförstånd mellan mig och kodare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-18, 17:50 #1
mojitoo mojitoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
mojitoo mojitoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Standard Missförstånd mellan mig och kodare

Hej!

Det har uppstått ett "missförstånd" mellan mig och en kodare. Jag tycker att jag har förklarat vad jag vill ha genom bilder och text men har säkert missat någon småbit, det är omöjligt att tänka på allt innan och jag har besvarat de frågor som han ställt till mig under tiden. Bland annat så hade jag inte speciferat exakt hur jag ville att datan skulle vara sparad men angett att det var något vi skulle diskutera senare så att det blev som jag ville ha det. Men nu är det som så att han säger att han tänker avsluta projektet på sitt eget sätt medan jag inte är nöjd med lösningen.

Han påstår bland annat att jag genom att ha accepterat hans lösning med att inte ha några sidotabeller även innebar att han inte behövde normalisera tabellen etc, vilket inte jag tycker. Han säger att hans bud från början gällde det han trodde att jag vill ha och säger att han inte har tid eller lust att fixa till vårt missförstånd. Innan vi kom fram till ett gemensamt beslut så la vi även ned stor möda på att försöka förstå varandra så bra som möjligt vilket vi tydligen ändå misslyckats med.

Så jag undrar helt enkelt vems fel är det? Är det jag måste stå för kostnaden att betala en annan kodare att slutföra hans jobb eller hans fel som inte uppfattat mig korrekt? Att vi tolkar saker olika är rätt självklart men att inte vilja åtgärda att vi tolkat saker olika tycker jag är dåligt. All kontakt har enbart skett via mail.
mojitoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017