FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag fick följande nyhetsbrev från PTS. Tyckte att det kanske kunde vara intressant för WN´s användare
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Schysst, man får ju en text att klistra in direkt, sitter slippa och fila på det själv
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nån mer än jag som tycker den här lagen känns jäkligt förlegad?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Bara jag som skiter blankt i den lagen? Jag sitter bara och väntar på att PTS ska stämma mig. Hoppas det händer snart för då tror jag att jag skulle komma i byxan direkt... eller åtminstone inom en timme.
Vill jag hitta kakor går jag till ICA och letar på brödavdelningen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag tycker det är ett meningslöst krav att ha sådan information. Det skyddar inte besökaren på något sätt. Dessutom var deras sajt kass. Jag matade in http://erefredag.se/ som kör två olika JS-baserade statistiksystem (Analytics och Piwik). Ingen av kakorna hittades. Hur seriöst är det om den vanligaste typen av kaka missas helt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om PTS hade varit smarta så hade de istället legat på Microsoft, Mozilla, Google med flera och tvingat dem bygga in dels "Do Not Track" som kommer i nya IE9 och tydlig information vad cookies gör.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det har väl mer att göra med vilken image man vill visa upp gentemot sina besökare och kunder än att göra pappa staten nöjd. Långt ifrån alla vet vad kakor är oavsett vad någon här tycker.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Den var förlegad redan när den kom. Det känns som att de stiftade den p.g.a. den "panik" som utbröt när media berättade hur lätt det var att bli övervakad genom cookies. Det är mycket konstigt att den finns kvar ännu.
Nä, PTS borde lagt pengarna på att ge berörda politiker en lektion i ämnet. Då skulle den nog avskaffas. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|