FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Ni har säkert stött på lösningarna där man kan klicka på en text för att den ska bli en textbox. Om ni har missat detta så testa att klicka någonstans i följande tabell: http://andrewplummer.com/demos/tablegear/ Jag har letat febrilt på Internet efter en lösning för detta via jQuery men det närmsta jag har har kommit är hur man lägger in en text i textboxen. Så därför undrar jag om någon av er skulle kunna vara vänlig att hjälpa mig med denna lösning. Det jag är ute efter är alltså att en text. Exempelvis namn: James Bomd Så vill jag när man klickar på James bond att den förvandlas till en textbox som det står James Bond i. Jag antar att någon av er har skapat en sådan lösning och jag skulle bli riktigt glad om någon av er kunde hjälpa mig med detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du har både text och textbox med text i bredvid varandra, sen är det bara att visa den ena och dölja den andra.
Sen måste du se till att du uppdaterar texten med det som står i textboxen vid blur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
eller så kan man skriva jquery koden som gör att när man klickar på texten omsluts den av textarea-element?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
HTML:
Kod:
<div style="width: 120px; height: 30px;"> <div id="selector">James Bond</div> <input type="text id="textinput" style="width: 120px; height: 30px;" style="display: none;" /> </div> Kod:
$(document).ready(function(){ $("#selector").click(function(){ $("#textinput").val() = $("#selector").html(); $("#textinput").show(); $("#selector").hide(); }) }); |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Det finns gott om plugins till jquery som är desto mer flexibla och färdiga än youheardit:s kod. T ex Jeditable - http://www.appelsiini.net/projects/jeditable
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack så mycket men hur märker jag om jag är utanför boxen igen?
För jag vill att den återgår till vanlig text om man klickar någon annanstans på sidan. För det känns inte som att jag kan göra en click(function) då eller? Jag vet åtminstone inte vad jag skulle sätta den på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Låter lite överflödigt att använda jQuery till en så enkel sak (som utan vidare går att göra med javascript). Men, visst är det så man vill göra så...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|