Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Besöker google er ofta?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-30, 11:28 #1
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Standard Besöker google er ofta?

Har sett nu dom senaste dagarna att det varit ganska mycket aktivitet från google (ok ganska o ganska) 42 besök iaf.

Undrar om det är bra eller dåligt? :-)

Besökarna kommer från "google inc." enligt analytics.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-30, 12:33 #2
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Lol. Alla besök från Google, är bra besök. Ingenting att oroa sig för
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-30, 13:17 #3
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Skulle kanske kunna vara programvaran för att ta screenshot? Eller någon ny spindel som exekverar javascript? Ser 11-21:e november ca 10 gånger mer trafik under Google Inc via analytics och nu nere på samma som innan perioden, 15-65 besök om dagen. Så det är förmodligen inte i sin helhet normal trafik med vanliga besökare. Besöken resulterar också i genomsnitt i 1.01 sidvisningar per besök. Så site speed eller screenshots är mina gissningar.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-30, 14:10 #4
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Jag tycker det börjar bli otroligt jobbigt med alla sökmotorer som ska crawla sidan hela tiden. Mitt statistik-system på one.com klarar inte ens av att "gömma" dessa besök vilket ger mig helt fel statistik... Fast man kunde ju alltid bara skaffa sig en annan typ av statistik service... Men visst är det bra att de går igenom sidan så man hamnar rätt på Googles sökresultat etc
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-30, 14:21 #5
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av Kimppa Visa inlägg
Jag tycker det börjar bli otroligt jobbigt med alla sökmotorer som ska crawla sidan hela tiden. Mitt statistik-system på one.com klarar inte ens av att "gömma" dessa besök vilket ger mig helt fel statistik... Fast man kunde ju alltid bara skaffa sig en annan typ av statistik service... Men visst är det bra att de går igenom sidan så man hamnar rätt på Googles sökresultat etc
Inbyggda verktyg för statistik hos webbhotell är inte att rekommendera. Jag har aldrig varit med om ett som faktiskt visar rätt siffror.

Skaffa dig Google Analytics. Det är, för någon som enbart förlitat sig på inbyggda verktyg hos webbhotell, en helt ny värld! Finns mycket mer att pilla på där.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-30, 15:55 #6
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Citat:
Ursprungligen postat av Kimppa Visa inlägg
Jag tycker det börjar bli otroligt jobbigt med alla sökmotorer som ska crawla sidan hela tiden. Mitt statistik-system på one.com klarar inte ens av att "gömma" dessa besök vilket ger mig helt fel statistik... Fast man kunde ju alltid bara skaffa sig en annan typ av statistik service... Men visst är det bra att de går igenom sidan så man hamnar rätt på Googles sökresultat etc
Jo, startade en annan tråd om just det http://www.wn.se/t1045012.html
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-30, 15:56 #7
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Skulle kanske kunna vara programvaran för att ta screenshot? Eller någon ny spindel som exekverar javascript? Ser 11-21:e november ca 10 gånger mer trafik under Google Inc via analytics och nu nere på samma som innan perioden, 15-65 besök om dagen. Så det är förmodligen inte i sin helhet normal trafik med vanliga besökare. Besöken resulterar också i genomsnitt i 1.01 sidvisningar per besök. Så site speed eller screenshots är mina gissningar.
Ja det låter faktiskt rimligt. Fast det borde vara bra fler besök än så, sajten har bra många fler sidor än de besöken google haft.

Någon som vet vad googles screenshot identierar sig som? Så man kan kolla i webbloggarna.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-30, 17:17 #8
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Ja det låter faktiskt rimligt. Fast det borde vara bra fler besök än så, sajten har bra många fler sidor än de besöken google haft.

Någon som vet vad googles screenshot identierar sig som? Så man kan kolla i webbloggarna.
Finns väl inget som säger att de sparar screenshot för samtliga sidor. Lär ju vara en väldigt liten del av samtliga sajters undersidor som faktiskt visas screenshot av.

Även om det är site speed-funktionen så tillför det inte så mycket att kolla av fler än en eller ett par undersidor då och då.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-30, 17:30 #9
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Någon som vet vad googles screenshot identierar sig som? Så man kan kolla i webbloggarna.
Google Instant Preview går ut på att Google visar en cachad bild av din sida. Alltså tar den inte en bild varje gång du för musen över resultatet, utan visar en bild den tagit vid ett tidigare skede.

Det innebär väl att just den boten - om det finns någon - inte besöker ens sida särskilt ofta?
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-30, 20:17 #10
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Google Instant Preview går ut på att Google visar en cachad bild av din sida. Alltså tar den inte en bild varje gång du för musen över resultatet, utan visar en bild den tagit vid ett tidigare skede.

Det innebär väl att just den boten - om det finns någon - inte besöker ens sida särskilt ofta?
Tar den aldrig en bild från själva originalsidan då? Utan enbart från sidan de själva cachat?
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017