Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på affärside

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-17, 09:49 #1
mindphaser mindphaser är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
mindphaser mindphaser är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
Standard Feedback på affärside

Hej,

jag svarade just på ett inlägg på SEO-forum.se där jag ställde frågan om ni tror det är realistiskt att sälja skräddarsydda listor på lediga domäner. Eftersom jag tagit fram ett verktyg för att automatiskt söka fram lediga domäner baserat på nyckelord så funderar jag på om denna typ tjänst kan vara något andra i branschen vill köpa.

Vad tror ni? Jag ser uppenbara svårigheter med detta, samtidigt som många möjligheter.

Svårigheter:

- inget hindrar mig att själv köpa dom bästa domänerna jag/verktyget hittar för att sedan sälja dom dyrt. Då lär jag dock inte få några kunder, så det känns inte sannolikt.

- prissättningen. Självklart bör resultatet av jobbet avspeglas i priset. Om jag kan presentera en lista med riktigt bra domäner borde den vara dyrare en en lista med en mindre bra domän. Ser framför mig ett fast pris för jobbet, samt ett rörligt pris (frivilligt) om/när man väljer att köpa resulterande lista.

Exempel på uppdragsbeskrivning: "tag fram lediga .se och .com domäner med minst x antal uppskattade lokala sökningar på Google per månad med nyckelorden y och z i sig".

Fast pris för utsökningen: (exempel) 500+moms
Rörligt pris (efter K sett antal lediga domäner + deras sökvolym): baseras på TLD och sökvolymen.

Ja, jag vet inte. Kommentera gärna och hör av er om någon vill "prova på" - så kan vi diskutera prissättning och villkor.

Jag kanske är helt ute och reser - det finns kanske ingen marknad alls?
mindphaser är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017