FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
jag svarade just på ett inlägg på SEO-forum.se där jag ställde frågan om ni tror det är realistiskt att sälja skräddarsydda listor på lediga domäner. Eftersom jag tagit fram ett verktyg för att automatiskt söka fram lediga domäner baserat på nyckelord så funderar jag på om denna typ tjänst kan vara något andra i branschen vill köpa. Vad tror ni? Jag ser uppenbara svårigheter med detta, samtidigt som många möjligheter. Svårigheter: - inget hindrar mig att själv köpa dom bästa domänerna jag/verktyget hittar för att sedan sälja dom dyrt. Då lär jag dock inte få några kunder, så det känns inte sannolikt. - prissättningen. Självklart bör resultatet av jobbet avspeglas i priset. Om jag kan presentera en lista med riktigt bra domäner borde den vara dyrare en en lista med en mindre bra domän. Ser framför mig ett fast pris för jobbet, samt ett rörligt pris (frivilligt) om/när man väljer att köpa resulterande lista. Exempel på uppdragsbeskrivning: "tag fram lediga .se och .com domäner med minst x antal uppskattade lokala sökningar på Google per månad med nyckelorden y och z i sig". Fast pris för utsökningen: (exempel) 500+moms Rörligt pris (efter K sett antal lediga domäner + deras sökvolym): baseras på TLD och sökvolymen. Ja, jag vet inte. Kommentera gärna och hör av er om någon vill "prova på" - så kan vi diskutera prissättning och villkor. Jag kanske är helt ute och reser - det finns kanske ingen marknad alls? ![]() |
||
![]() |
![]() |
|
|