FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag har tillgång till 3 PR7 domäner och tänkte göra ett litet experiment hurvida jag kan smitta av den pageranken till en av mina domäner. På vilket sätt borde man göra i så fall? Funderar på att lägga upp en subdomän på någon/några av dessa och slänga upp en blogg som länkar till en av mina sajter. Är detta ett bra sätt? Jag kan inte länka om sajterna såklart. Men jag kan annars göra en re-direct på subdomänen, men är det smart? Vad är bästa sättet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är pagerank 7 innehavarna medvetna om experiment och risk att förlora PR7?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Mina tips är iallfall: * Se till att ha sökordet i a-länken från PR7 sidorna. ( mycket viktigt ). * Se över länkarna så inte alla sidor länkar till varandra. för att unvika att bli klassad som länkfarm. * Se till att innehåller på din nya sida är relevant med innehållet på dina PR7 sidor, se även till att sökordet i a-länken är relevant till innehållet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan ju testa i olika tiers, så du länkar till mindre viktig site för att sedan länka från den till din nya "money site". Typ typ.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Bör man alltså vara orolig att google straffar huvuddomänen om man har en riktig contentsite? Jag pratar kanske om 2-3 länkar till några av mina sajter, med trevliga A tagggar. Resten ska vara content. Funderar på att lägga upp en länk direkt från sajterna också, men det känns inte lika trevligt då sajterna i sig själv inte har samma innehåll. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag fattar inte vad folk ens pratar om , och vaddå smitta av sig PR? Det är på så sätt man normalt höjer PR - att man länkar till sidan från högre PR sidor. en länk från PR7 bör vid nästa updatering ger sidorna du länkar till minst pr4-pr5 . (baserat på min erfarenhet)
Finns det andra sätt att höja PR på menar ni? Självklart får inte PR7 sidan vara en länkfarm fullsmockad med utlänkar då blir det ingen kraft över. lycka till iaf och berätta gärna vad de sidorna du länkade till fick för pr efter nästa update. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker du ska skapa en ny sajt på en egen domän, inte subdomän på någon av PR7-sajterna. Relevansen är inte viktig för pagerank, det är helt och hållet ett mått på "länkkraft". Länkkraften kan minskas om Google misstänker konstruerade länkar eller om väldigt många sajter på samma IP länkar till en annan sajt på samma IP. Därför skulle det allra bästa vara att hosta experimentsajten på ett annat webbhotell (annan ip-adress).
För positioneringens skull är det däremot viktigt med relevant (närbesläktat) innehåll och bra länktexter. Men det är ju inte det du vill få ut av experimentet. Visst är det en fördel att länka till relevanta sajter, men jag ser det som otroligt att Google skulle straffa PR7-sajterna för att länka lite irrelevant. Det är i så fall positioneringen (inte PR) för den länkade sajten som påverkas av irrelevanta inlänkar. Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-11-15 klockan 20:20 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Tycker inte du ska lägga upp en subdomän på pr7 sidorna eftersom den klassas som en egen domän av google. Den kommer inte ha pr7 med andra ord och kommer således inte ge lika bra länkkraft till experimentsidan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
PageRank gäller per sida och inte per webbplats. Generellt sett så är det första sidan som har högst PageRank, men det är inte en regel.
Skapar du t.ex. en subdomän eller undersida utan att länka till den så kommer den inte få PageRank, däremot kan den ärva t.ex. trust. Om du ska göra ett test så måste länken komma från en sida som har PageRank 7. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|