FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är lite sugen på att flytta över en sida som är i php och har forum från punBB.
Är sugen på att köra WP som motor, men de jobbiga är forumdelen. Man vill ju ha kvar allt innehåll samt all trevlig länk juice man redan har idag. Så man inte dödar den trevliga söktrafiken man får. Så frågan är vilket forum passar bra att baka in i WP? bbPress finns för WP men tycker de inte liknar ett standard forum i huvud taget, har testat de på en sida. Exempel: mobile-broadband.eu/forums/ Man måste bli med i gruppen som man skall skriva inlägg i vilket är en konstig uppbyggnad av ett forum. Så vad skall jag göra mån troo. Byta hela plattan och försöka behålla forumet som det är idag och att inte tappa trafik, eller kolla alla sidor man har, och går igenom vilka som har mer trafik och lägga 301'a på dem till de nya adressen så man inte tappar trafik helt i onödan. Kanske kolla på vbulletin istället och glömma wp? Fast gillar de smidiga sättet att skriva t.ex. nyheter och artiklar i wp. Har ingen direkt erf av vbull. Forumet har ca 16 tusen inlägg, och 2 tusen medlemmar så man vill ju att transaktionen skall gå så smidig som möjligt. Förslag på hur jag skall gå tillväga eller om jag skall tänka om. Forumet i fråga är mobilabredband.se/forum/ Versionen av punBB är rätt gammal. |
|||
![]() |
![]() |
|
|