Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

CSS problem med sökfunktion.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-10, 17:22 #1
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2010
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar

Reg.datum: Jul 2010
Standard CSS problem med sökfunktion.

Hej,

Har lite problem med en sökfunktion jag försöker implementera på en av mina hemsidor. Jag placerar sökmotorn på hemsidan i en tabell och när man söker efter något får man en lista efter man skrivit in 3 bokstäver.

Listan visas med hjälp av CSS:
style="position: relative;"

När jag använder "relative" så hamnar den där den ska hamna men den flyttar ner hela sidan så fort listan på sökresultat öppnas (innehållet på sidan hamnar under resultaten.)

Änvänder jag däremot "absolute" som position så hamnar den där jag vill att den ska hamna med top margin och left margin etc och då flyttar den inte innehållet utan visar sökresultaten över innehållet.

Det jag undrar över här är. Om jag nu använder mig av absolute och väljer att den ska vara 200px från top och 400px från left som exempel så ser det bra ut på min dator.

Men tänk så har någon en högre upplösning? Då hamnar den ju 400px från den upplösningens left eller har jag fått det om bakfoten?

Hoppas ni förstår vad det är jag menar, annars kan jag programmera några exempelsidor för att visa vad jag menar.

Tack på förhand!
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017