FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har en sida som indexerades senast i söndags med en ny titel. Det verkar dock som att titeln försvinner titt som tätt från sökresultatet och att det ibland bara står hemsidans namn och inget mer. Sidan försvann även under en stund från google och kom tillbaks efter ett tag, nu är den borta igen och bör dyka upp inom några timmar.
Vet någon vad detta kan bero på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ändrar du någonting? I min uppfattning går Googles robotar/spindlar och söker igenom din sida, och uppdaterar efter hur det är där. Kan också vara någon som pingar sönder din hemsida..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Det kan också vara att sidan bara blivit uppdaterad på vissa av googles servrar. När google behandlar din sökfråga används olika servrar vid olika tillfällen och det blir därför olika resultat. Det händer rätt ofta
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om sidan är väldigt ny så kan det vara orsaken till att den försvinner ibland. Den har mao inte lagt sig till ro i sökresultatet.
Vad gäller titeln så har jag inget bra svar. Jag förutsätter att du skrivit en korrekt title-tagg inom <head>. Det startades nyligen en tråd här på WN om att Google själv verkar bestämma titel för sajter som saknar title-tagg. Förövrigt borde nog denna tråd flyttas till forumdelen "Sökmotorpositionering" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för alla svar. Börjar bli rätt störande, titeln försvinner och kommer tillbaks en gång om dagen och så har det hållt på i en vecka nu. Sidan har försvunnit och kommit tillbaks fem gånger.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad är sidan byggd i?
Finns det andra undersidor som använder canonical eller liknande? Kan finnas grejer som google anser är mer relevant på sidan. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|