FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej vänner!
Att handla på Spreadshirt.pl med zlotky (?) som valuta är mycket billigare än euro (spreadshirt.net) eller svensk krona (spreadshirt.se). Frågan är dock, läggs det på massa tull och försäkringar eller gör EU att det blir ganska billigt? Säg att jag beställer för motsvarande 1000 kronor från Polen inklusive deras frakt. Någon som har ett räkneexempel på vad det kostar ytterligare? ![]() Jag är grymt tacksam för svar! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
erm..
polen ingår i EU. det är fri handel inom eu. kort och gott. Sen om du har momsregistrerat företag så ska du komma ihåg att få slippa moms (VAT) ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
..och för att kunna få momsfritt måste du uppge ditt VAT-nummer för dem och
de skriver sedan ut detta på fakturan. Då säljer de momsfritt till dig. Glömmer du detta och får betala polsk moms kan du glömma att försöka kvitta den mot svensk moms. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Okej, tackar för konkreta svar
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Detta ska jag bannemej använda mig av i framtiden. Tack för tipset, här finns pengar att spara!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kanske har världens torraste humor, men allt som har prefixet "polskt" låter så misslyckat ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu har jag gjort en beställning på en produkt (för att testa så allt fungerar).
Frakten gick ju bara på 6 zl = 15 kronor (!!!) Jag återkommer med en rapport så allt fungerat som det skulle ![]() EDIT: Sågs nu att det dragits motsvarande 88 zl från kontot istället för 68 zl som det egentligen skulle kosta inkl. allt (VAT, Frakt, Produkt). Men men, so far, so...good. Senast redigerad av heavenclouds den 2010-10-31 klockan 21:23 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Delrapport:
* DHL tog emot paketet i Polen 31 oktober. * Paketet anlände Sverige 5 nov. * Där slutar spårningen. Fram tills idag (11 nov) som det ringer en till mitt hemnummer från butiken som är DHL-ombudet och säger att det krånglat till sig på ett sådant sätt att en avi inte skickats ut till mig och paketet ligger "löst" i butiken. Det ska hämtas ASAP med legitimation. M.a.o. Det kan krångla till sig lite när jag beställer från Polen med Google Translate ![]() Kvalitén på det jag beställt återkommer jag senare med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Vad beställde du och vad fick du betala? Lägg gärna upp bilder!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Att DHL strular har ju inget med Polen att göra
![]() |