FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Brukar du sjunga i telefonköer? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 11.54% |
Nej |
15 | 57.69% |
Nej, men jag ska börja med det nu |
8 | 30.77% |
Antal röster: 26. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Brukar du sjunga när du väntar i telefonköer? Vad brukar du sjunga på?
Själv funderar jag starkt på att börja med Rick Astleys "Never Gonna Give You Up". Det känns rätt på något sätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Däremot har det varit intressant att se vad som sägs när man suttit och tagit emot samtal och bett dem vänta och bara använt mute istället för att koppla bort dem någonstans.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hehe ja det är sant. Jag har också märkt att det är vanligt när jag själv har ringt för att få support. Det är ganska enkelt att testa genom att säga något halvelakt och sen vänta på respons eller förändring i tonläget när de återkommer. Något ska man ju roa sig med medans man väntar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns de någon text till Super Mario eller Zelda ?
Så kan man ta ton när man ringer till Binero o skall klaga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag sjunger alltid när jag väntar i telefonkö. Känns annars som att det uppstår en slags pinsam tystnad - trots att rösten som ber en att vänta är datorgjord(?).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Har själv jobbat på kundtjänst, där kunde man tjuvlyssna på den som står på tur men han hör inte dig förrän du tryckt av Mute-knappen, och först då tror han att han kommit fram.. Så kan vara kul att höra folk som väntar på svar som är lite småsura.... "svara förhelvete", "fan va tid denna skiten ska ta", eller folk som småsjunger, nynnar, visslar är också vanligt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Har inte varit i en telefonkö på sju år... Har ju bott utomlands så länge och i ärlighetens namn är det ganska sällan jag ringer företag och myndigheter här. Jo förresten, frugan har musik när man ringer hennes mobil, men den sjunger jag inte med i.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|