Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hittar inte sidan på Google

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-06, 22:02 #1
hobbywebbisen hobbywebbisen är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Oct 2009
Banned

Standard Hittar inte sidan på Google

Har lagt upp en sida åt en kund för snart 2 veckor sen - men när jag söker på Google hittar man inte sidan. Har jag glömt nåt i koden eller ska nåt ändras?

<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Profilreklamsfixaren.se - Profilreklam till r&auml;tt pris!</title>
<meta name="description" content="Profilreklamsfixaren.se - profilreklam till rätt pris! Kundvagnspoletter i metall- och plast, T-shirts med tryck, muggar, kepsar med brodyr - och mycket mycket mer i vårt sortiment!" />
<meta name="keywords" content="Profilreklam till rätt pris! Kundvagnspoletter, kylskåpsmagneter i egen design, kepsar med brodyr, mycket prisvärda T-shirts med tryck, reflexer, isskrapor med 4-färgstryck och USB-minnen och mycket mycket mer i vårt sortiment!" />
<meta name="profilreklam" content="profilreklam ,presentreklam,give-awys" />
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image" />

<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen,projection" href="stylesheet.css" />

<style type="text/css">

</style>
</head>

<body>
hobbywebbisen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-06, 22:35 #2
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
Vad söker du på ?

Din meta keywords är fel, du har hela fraser istället för just nyckelord (även om google inte bryr sig om den)

jag skulle slagit samman din description och dina keywords (du behöver inte ha med "Profilreklamsfixaren.se -" i description, blir bara tjatigt i sökresultaten)

jag är ingen SEO-expert men testa att söka på de nyckelord du vill fånga upp folk med och se hur andra sidor som hamnar högt har lagt upp det.
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-06, 22:44 #3
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Har du gjort något för att Googles ska hitta den? Inlänkar etc
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-06, 22:54 #4
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Medlem

Finns det några länkar till sidan eller har du lagt till sidan hos Google på http://www.google.se/addurl/ ? Något av detta är en en förutsättning för att bli indexerad.

En sökning på site: profilreklamsfixaren.se (utan mellanslag) visar att sidan inte är indexerad av Google.

Tycker förövrigt du bör försöka ändra teckenkodningen till utf-8 istället för iso-8859-1 som är på väg ut.
tnek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-06, 23:06 #5
Banned

Banned

Tack för tips å förslag - ska kolla å ändra lite.
Lite grön på detta - "inlänkar" - menas??
Oläst 2010-09-06, 23:12 #6
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Med inlänkar menas länkar till din hemsida. Har du kommenterat något blogginlägg med en länk till din hemsida?

Google måste notifieras om att din sida existerar. Lär de göra oavsett vad du gör, men för att snabba upp processen rekommenderar jag att du pushar din länk, samt att du kommenterar på några större bloggar. På så vis lär er sida bli indexerad ganska fort.

Funkar galant för mig i alla fall.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-06, 23:14 #7
Banned

Banned

Ja, har lagt till adressen på Google.
Har gjort sidor tidigare - utan att behöva ändra nåt i koden - Google hittade den sidan direkt efter 2-3 dar
Oläst 2010-09-06, 23:21 #8
Sweelys avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Jo, förstår. Men gör så här: länka till din hemsida från din signatur här på WN. På så vis behöver du inte oroa dig över att inte bli indexerad. Google har redan indexerat denna tråd
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-06, 23:56 #9
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
<meta name="description" content="Profilreklamsfixaren.se - profilreklam till rätt pris! Kundvagnspoletter i metall- och plast, T-shirts med tryck, muggar, kepsar med brodyr - och mycket mycket mer i vårt sortiment!" />

Description är ganska bra även om jag kan tycka att den innehåller lite väl mycket uppradande av produkter. Ta bort "Profilreklamsfixaren.se" som tidigare talare påpekat. Försök sammanfatta verksamheten i två meningar på ett "säljande" sätt. Sökord som ligger i description ges inget extra värde när Google ska ranka din webbplats. Se denna tagg som ett bra ställe att lägga en säljande text som syns under din länk i sökresultatet.

<meta name="keywords" content="Profilreklam till rätt pris! Kundvagnspoletter, kylskåpsmagneter i egen design, kepsar med brodyr, mycket prisvärda T-shirts med tryck, reflexer, isskrapor med 4-färgstryck och USB-minnen och mycket mycket mer i vårt sortiment!" />

Keywords-taggen innehåller på tok för många sökord. Rekommendationen är att det ska finnas 5 st sökord. Vad jag läst mig till så värderar inte Google sökorden i denna tagg.

<meta name="profilreklam" content="profilreklam ,presentreklam,give-awys" />

Vad är detta för meta-tagg? Ta bort den är min rekommendation. Den får bara din sajt att se spammig ut i Googles ögon.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-07, 00:33 #10
Medlem

Medlem

Alltså din kod och dina meta-taggar har högst antagligen inget att göra med att sidan inte blivit indexerad av Google, men det finns ändå en del grejer som bör fixas till

Som kw_wasabi skriver har du alldeles för många keywords, du bör dessutom bara ha sökord och inte hela fraser, något i stil med:

<meta name="keywords" content="profilreklam, tryck, kundvagnspoletter, kylskåpsmagneter, reflexer, USB-minnen" />

För att komma igång och få lite inlänkar till sidan kan du börja med att anmäla dig till länkkataloger, här hittar du en lista: http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7
tnek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017