FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej.
Hur fungerar det med google och subdomäner för olika länder. Jag funderar att lansera sidor under subdomäner på olika språk så som t.ex: en.website.com och de.website.com. Hur ser google på detta, förstår sökmotorn den geografiska anknytningen iom. att sidorna är på respektive språk? Är det alltid mer fördelaktigt att ha separata domäner för olika språk? Tacksam om ni delar era erfarenheter i denna fråga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
https://www.google.com/webmasters/tools/
gå igenom där. Nu har jag inte testat subdomän biten men du borde kunna göra så som du vill igenom webmaster tools (för google och yahoo iallafall). När du är inloggad så hittar du det under DOMÄN.COM #Webbplatskonfiguration -Inställningar (här står det "Geografisk inriktning") lägger du till en.website.com som en domän, bekräftar att du äger underdomänen och sedan ändrar som jag sa så borde det funka. subdomäner anses vara egna siter/domäner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Subdomäner ärver väl toppdomänens geografiska läge, om det inte är .com, .net, .org. Om jag inte missminner mig så är .se låst till Sverige och går inte att ändra. En subdomän under t.ex. .com borde man dock kunna ställa in vilket geografiskt område som helst för.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|