Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Det bisarra med internet.Kille som tog livet av sej live.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-10-11, 18:02 #1
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005

Standard Det bisarra med internet.Kille som tog livet av sej live.

Antar att många här på forumet även Flashback surfar, och läst om självmordet live. Självklart var både Expressen och Aftonbladet ute med en blänkare, där det givetvis nämnde Flashback som källa. ( Kanske är lite onödigt? Flashback är nog tacksam för trafiken.. )

En del personer i forumet hetsade på kille å andra visste ingen om han trollade eller inte.

Bilderna är streamas live och ligger givetvis ute på TPB För tankning. Om ni kom ihåg förundersökning för det tragiska mordet Arboga som kom ut på TPB för några år sedan.

Vad är världen på väg? Jag är ingalunda någon moral snubbe, det börja bli sjukare och sjukare. Vad tycker Ni?

https://www.flashback.org/t1322408p52

VARNING!
Det finns bilder i flashback tråden, klicka inte på dem , om Ni inte vill se något väldigt otrevligt, det är alltså en ung kille som har tagit livet av live.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-11, 18:18 #2
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2010
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2010
Det här var tämligen harmlöst jämfört med annat man sett på internet. Visst är det rätt extremt att streama sitt eget självmord, men det var ett eget val han gjorde. Det här är inget jag hyllar, men inget jag heller direkt känner något djupare i.
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-11, 18:25 #3

Visst finns extremare! Jag kanske är lite överdriver känslig. Men tycker ändå det är tragikist händelse. Jag känner inte killen, men empati kan man väl ha för de.

Citat:
Ursprungligen postat av oskarh Visa inlägg
Det här var tämligen harmlöst jämfört med annat man sett på internet. Visst är det rätt extremt att streama sitt eget självmord, men det var ett eget val han gjorde. Det här är inget jag hyllar, men inget jag heller direkt känner något djupare i.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-11, 18:29 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Håller med dig för en gångs skull , världen är sjuk men det är nästan ännu värre att Aftonbladet och andra skriver om händelsen. Internet har tyvärr medfört att de mer extrema sidorna av samhället får större utrymme och spridning (de belönas dessutom av samvetslösa journalister i skvallerpressen) och det behövs hårdare lagstiftning. Med det menar jag inte hårdare straff men det måste vara lättare att komma åt sådan verksamhet.

Jag har länge ansett att sajter som Flashback borde stoppas en gång för alla. Det där med att de står för yttrandefrihet är ju rent skitsnack, han har i praktiken stött ljusskygga verksamheter av alla de slag i många år. Samtidigt är många sådana här tragiska händelser ett resultat av ouppmärksammade personer och den extremt dåliga kvalitet på psykiatrivården som är allmänrådande.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-10-11 klockan 20:04
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-11, 18:47 #5
heavencloudss avatar
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2009
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
heavencloudss avatar

Reg.datum: Dec 2009
Jag håller med dig tartareandesire! Flashback borde stängas ner och kvällspressen borde inte uppmärksamma sådant. Jag mår skitilla efter att råkat tryckt på en länk på facebook (!) som ledde till filmen.
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-11, 19:02 #6
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Tittade också på en bild... Ångrar lite...
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-11, 19:49 #7
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Det känns jävligt konstigt att bara sitta minuter före och skriva till folk på internet och sedan bara gå och ta livet av sig och visa det för alla.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-11, 21:20 #8
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Han läsa lite i tråden innan flashback gick ner, verkar överbelastat eller något... Första reaktionen var att han lät väldigt normal när han skrev, kanske berodde på att han använde smileys hela tiden - men jag hade trott att han skojjade med till en början.

Men jag hade aldrig gjort som endel i den tråden - "du gör det aldrig din dumme fan", "idiotjävel" osv läste jag tror jag, vilket måste göra att dessa personer känner sig dumma nu. Hoppas de reflekterar och mår dåligt en bra tid framöver.

Det är synd att det finns folk som mår så dåligt, och att de inte får hjälp. Det är troligtvis väldigt svårt att läsa dessa saker på folk, speciellt om man är lite rädd för allmänheten.
Vebut är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-11, 22:15 #9
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Reg.datum: Apr 2010
Jag hänger på flashback en hel del. Finns en hel underhållande läsning.

Men detta. Det chockade mig något överjävligt. Wow.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-11, 22:23 #10
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2007
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar

Reg.datum: Jun 2007
Oerhört hemskt, mina tankar går till familjen. Jag hoppas att folk som skriver kommentarer där man hetsar eller på annat sätt ifrågasätter om personen kommer ta livet av sig får en tankeställare.

Man kan aldrig veta om personen bakom all text är seriös eller inte, vilket jag då tycker att man bör utgå ifrån att den är. Det är enda sättet att försöka få sådana tragiska saker att inte ske.

Detta påminner som en "light" version av den incidenten när man la ut falska uppgifter om en person via 4chan så att han till slut inte orkade med alla falska anklagelser och tog sitt liv.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017