FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon mer som råkat ut för dessa? Framstår som ännu ett av alla katalog-bluff-företag...
När jag ändrade telefonnumret ringde en person från 121.nu upp och skulle bekräfta ändringen. Visst okej... Hon: -"Ja, men då skriver jag ut ordern här då så blir det två tusen kronor" (kommer inte ihåg beloppet exakt) Då blev jag lite förbannat, så då bestämde jag mig för att jag inte ville ge dem ett öre... Jag: -"Jag vill inte köpa något alls av Er, jag vill inte betala något alls till Er." Hon: -"Nehe, det var ju tråkigt. Hur gör vi nu då?" Jag: -"Det är väl enkelt, ta bort allt som kostar pengar." Och sedan fortsatte hon att tjata om än det ena och en det andra säljargumentet, alla var sämre än det föregående... Nån mer som stött på dessa utomordentligt kassa och idiotiska säljare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har inte råkat ut för någon sådan men jag brukar tacka nej innan jag vet vad det gäller för det mesta + att jag är med i nix. 121.nu finns väl representerad här på forumet så du kan kanske få svar direkt.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och att ha säljare som framställer det hela som ett stort problem för båda parter att kunden inte vill ha deras tjänster (att det är ett problem för 121.nu kan jag förstå, de verkar ju tämligen desperata, men knappast för mig). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej Al´Thor.
Vi tycker det är mycket tråkigt att du upplever att "alla" våra säljare är "oseriösa" efter det att du skickat in en företagsändring till oss för din firma. Varje vecka kommer det in c:a 500 företagsändringar och önskemål om att få lägga till uppgifter i vår söktjänst. När vi mottagit en ändring kontaktar vi uppgiftslämnaren för att verifiera ändringen innan vi godkänner den, som i ditt fall. I samband med detta erbjuder vi även en möjlighet för företaget att öka sin sökbarhet och synlighet i vår söktjänst, via sökord, prioritet, webbadress etc. Vår målsättning är att att en utomordentlig kundservice, snabba svar samt att leverera en hög och kvalitativ trafik till samtliga av våra annonsörer. Vi tycker du går ut mycket aggresivt mot vårt företag och söktjänst, trots att vår säljare godtagit ditt nej. "Framstår" vi som ett katalog-bluff-företag för att vi erbjöd dig en möjlighet att profilera dig mer hos oss efter det att du skickat in en företagsändring? Du säger att du bestämde dig för att inte ge oss ett öre efter det att vår säljare sa ett belopp? Som jag förstår på dig så verkar vår säljare samarbetsvillig då hon säger "det var ju tråkigt". Att våra säljare använder sig av "säljargument" är som sagt för att de är anställda som säljare och för att de tror på att det kan löna sig att synas hos oss. Du avslutar med att anklaga hela vår säljorganisation för "idioter" trots att du varken fått en orderbekräftelse eller en faktura? I ditt andra inlägg undrar du över vår affärsmodell. Du kan kontakta vår kundservice, så besvarar vi mer än gärna på dina frågor. Men att lura småföretagare gör vi inte. Vi hjälper dem snarare med att synas då vi själva är en av Sveriges mest trafikerade sajter. Läs mer här, och här för mer info om vår affärsmodell, som du efterfrågar. Du påstår också att vår säljare inte förstod att du inte ville synas hos oss. Men som jag förstått det, återigen, så har du varken fått en orderbekräftelse, eller faktura, vilket jag tolkar som att hon godtagit ditt nej. Du fortsätter att anklaga oss genom att påstå att hela vårt företag är "desperata" pga. att en kvinnlig säljare hos oss erbjudit dig en tjänst? Vår målsättning är att öka omsättningen, ja, då vi är ett hårt satsande och investerade företag. Vi säljer trafik, är annonsbärande och tror därför att det kan hjälpa företag att synas hos oss. För att hjälpa dig på bästa sätt önskar jag att du uppger ditt företagsnamn här på forumet eller genom ett pm, så jag vet att du är en seriös person och inte bara är ute efter lite smutskastning. Då kan vi titta på din inskickade företagsändring, se vem du har varit i kontakt med hos oss, samt även höra vår säljares version. Vi jobbar ständigt på att hålla en så hög nivå som möjligt på våra account managers. Vi är därför tacksamma om det kommer fram att vi gjort några felaktigheter, detta så att vi kan fortsätta att utvecklas samt förbättras! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Katalog säljare finns det gott om och ingen jag har pratat med har varit sympatisk för att man inte vill betala för värdelösa platser,
de brukar bli riktigt otrevliga när de förstår att det inte går att sälja! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
vaddå kostar det 2000kr att ändra sitt telefonnummer hos 121.nu ??
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Däremot när man gjorde det så lade säljaren per automatik på lite extratjänster och ville avsluta samtalet med "Ja, men då skickar jag en orderbekräftelse på det här, så blir det två tusen kronor" (notera än en gång att jag inte memorerade det exakta beloppet). Det var först när jag ifrågasatte vad det var som kostade pengar som hon talade om att det var en det ena och än det andra (trots att jag aldrig betalat ett öre till dem tidigare så var det tydligen per automatik man lade till det här). När man sedan tackade nej var det halvt omöjligt att få människan att inse att jag inte var intresserad, och att hon fortsatte att mala på om hur otroligt viktigt det var att synas med länk på www.121.nu osv. Och kan tänka mig att många företag faktiskt kan gå på det. Och visst, pengarna det handlar om är inga stora pengar, men av princip betalar jag aldrig till katalogföretag, utan de gångerna vi vill marknadsföra oss på något sätt gör vi det på eget bevåg. Till webdoc: PM är skickat. Tycker att det låter bra som du säger att ni vill se till att förbättras. Edit: stavfel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Har haft en initial kontakt nu, och det verkar som att man försöker hantera etta seriöst. Så det verkar väl om att jag haft mest otur denna gång med kontakten som gått snett.
Har alltid tidigare sett 121 som seriösa men fick nog ett litet snett intryck av säljaren denna gång. Brukar själv använda tjänsten lite då och då, främst för att det brukar vara enklare att få fram grunduppgifter än att behöva logga in på Bolagsverket. Kan kort säga att kontakten med företagets representant här varit mycket bättre än kontakten med de flesta företag brukar kunna vara. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|