FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej
Har glömt vad det heter att Google känner igen vad man har sökt på och därför kommer det högre upp i rankingen på ens dator vid ny sökning, eller vad det var. Någon som vet vad jag pratar om? Vad kallas det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Webbhistorik? Tror jag du menar iaf.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nej.
Det resultat beror på om du är inloggad eller inte, tidigare sökningar (via cookies gissar jag) och säkert några till saker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
googles fokus är inte på vem som rankar högst THE END.
de fokuserar på vad som "förhoppningsvis" rankas högst för användaren. så därför kan sökningar visas olika för olika användare. och det är ganska stor möjlighet att firefox och safaris skillnad är just cookies och om man är inloggad på någon google tjänst. är det dessutom olika datorer så kan dessa ofta ses som "olika" användare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men kan någon göra mig en tjänst? Sök på design i Google och se vilken plats design.se hamnar på. Den existerar inte i safari medan i firefox är den på 12:e plats på min frus arbetsplats, 28:e plats på en annan arbetsplats och 28:e plats på datorn på mitt kontor. För ett litet tag sedan fanns den inte med alls. Blir inte riktigt klok på det... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Position nr. 30 enligt Gserp
|
|||