FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är det någon som lyckats att snappa en nu domän ?
Min fråga är om man blir ägare till den eller blir det bara en sk push som det skrivits om en del här? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om den är avregistrerad och du köper den (med snapbacktjänst) så är du ju ägaren. En push ska ju bara ske om du köper en domän av någon och inte vill betala den relativt hutlösa överlåtelseavgiften som de tar ut.
Så det beror väl på förutsättningarna för det hela, men snapback brukar ju innebära att köpa domänen precis när den görs fri för registrering, så då ska du bli ägaren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jo men exempelvis Snapback.se registrerar i deras namn, betyder det att man får betala den "hutlösa" avgiften när ägarbytet genomförs då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om de reggar på sig själva så blir ju de ägaren, enda undantaget från avgiften som jag sett var InternetSwedens donation för Domains for Haiti eller vad det hette, så det är väl möjligt att snapback.se gjort någon liknande deal med Nunames. Annars är det en korrekt överlåtelse som krävs vilket kostar runt 2000:-.
Men du bör nog kolla detta med snapback.se själva, jag törs inte säga med någon säkerhet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men frågan är ju helt klart intressant ställd - Du menar alltså att Snapback AB registrerar på sig själva - för att sedan överlåta domänen till budvinnaren när han betalat kostnaden till Snapback AB - är det korrekt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har lyckats med att 'spapbacka' .nu-domäner
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 18:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hur menar du att det hänger ihop? Det du ev. kan se är "teknisk kontaktperson" för domänen vid en namnslagning - eller har du kontrollerat med Nunames och verifierat dig som innehavare? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 18:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
whois på .nu visar INTE ägare. Den visar ENDAST teknisk kontakt. Kod:
[Querying whois.nic.nu] [whois.nic.nu] ------------------------------------------------------------------------ .NU Domain Ltd Whois service Domain Name (ASCII): domän.nu Technical Contact: Förnamn Efternamn [email protected] xxxx gata 34 ORT SE Phone: +46 11111111 (voice) n/a (fax) ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|