FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle vilja ha en blog på min hemsida, är det någon som vet ett bra gratis php blog script. Det fins så många att välja mellan. Jag vill bara ha ett blog script inte ett helt cms system men gärna med rss och kanske en kalender. Någon som har något tips?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
wordpress är det som används i både små och stora projekt.
Ofta har webbhotell detta som auto-install via en kontrollpanel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte mitt webbhotell, är inte wordpress ett helt cms system? jag har redan ett cmssystem som är skrivet i php och tänkte implementera bloggen i det.
Senast redigerad av Fia den 2010-09-27 klockan 13:52 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
wordpress går att använda till ganska mycket men grunden och grundtanken är en "blogg".
Sen hur du implementerar den då kanske det är tal om att bygga eget istället. Men wordpress går att skala bort ganska mycket med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Wordpress. Det är allt jag säger.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
har du inte nån blogfunktion att lägga till i det CMS du redan använder då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Wordpress. Det finns ingen anledning att fundera på något annat.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jo, om man vill bygga in det i den layout man redan har är det säkert lättare att hitta en bloggplugin till nuvarande CMS. Om man inte behöver allt Wordpress erbjuder kan det även vara bra med mindre bloggsystem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Absolut men det går ju alldeles utmärkt att strunta i det mesta i Wordpress och köra på sin egna layout ändå.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror jag skriver en själv, det går nog lika fort som att sätta sig in i wordpress. Jag vet bara inte riktigt hur det fungerar med rss feed men det får jag lösa när jag kommer dit. Något tips om vad man bör tänka på när man skriver en blog?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|