Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Behöver rådgivning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-18, 18:46 #1
delitos avatar
delito delito är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2010
Medlem
delitos avatar

Standard Behöver rådgivning

Jag är i startgroparna att lansera en stor hemsida inom några veckor. Jag har gjort en hel del hemsidor innan men aldrig någon hemsida med reklam/affiliate på. Så jag skulle behöva lite rådgivning inom det ämnet.

Hemsidan jag ska lansera beräknar jag få runt 2000-3000 besökare om dagen och ska ha inriktning mot en lokal marknad/ort inom kroglivet. Jag kommer jobba för att få lokala sponsorer men jag vill att sidan ska vara så självgående som möjligt. Så jag har inte som mål att jaga sponsorer varje månad.

Jag har läst en hel del om Google Adsense och det verkar lysande, dock så är jag livrädd för att Google ska stänga av mitt konto och därav min ersättning utebli. Till exempel ifall någon besökare klickar på mina annonser 100ggr.

- Har ni någon backupplan ifall Google? Isf vad för plan?

- Vilket affiliatetjänst är mest seriöst? Har läst trådarna här på WN.se men det verkar vara problem med de flesta?

- Vilken affiliatetjänst ska jag satsa på när min hemsida inriktar sig på kroglivet?

- Mellan tummen och pekfingret, hur mycket kan man tjäna per besökare på Google Ads?

mvh
Adam
delito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-18, 23:05 #2
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar

Reg.datum: Jan 2008
- Har ni någon backupplan ifall Google? Isf vad för plan?
Finns alternativ, men ingen som är likvärdig.

- Vilket affiliatetjänst är mest seriöst? Har läst trådarna här på WN.se men det verkar vara problem med de flesta?
Affiliator och Tradedoubler har fungerat fint för oss, men vissa har haft problem även med dessa. Zanox tror jag är ganska pålitliga.

- Vilken affiliatetjänst ska jag satsa på när min hemsida inriktar sig på kroglivet?
Vet ej

- Mellan tummen och pekfingret, hur mycket kan man tjäna per besökare på Google Ads?
Allt mellan 1 öre och 1 kr - omöjligt att säga då det beror på målgrupp, nyckelord, design och mycket annat.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-19, 13:23 #3
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Du behöver nog inte vara orolig för att google ska stänga av ditt konto så länge du följer deras ToS. Jag har haft folk som spam-klickat annonser på mina sidor flera ggr i förstöringssyfte men google ser detta och tar helt enkelt bort de klicksen.
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-20, 13:08 #4
Johan_S Johan_S är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Johan_S Johan_S är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
När det gäller Adwords och Google, hur ser de på din sida när det gäller innehåll relaterat till alkohol?
Johan_S är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-20, 14:42 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Uppnår du den trafiken du talar om så kommer du tjäna mångdubbelt mer om du själv säljer annonsplatser så du behöver nog inte bry dig om Adsense.
Oläst 2010-09-20, 14:43 #6
delitos avatar
Medlem

Medlem
delitos avatar

Tack för alla svar!

Citat:
Ursprungligen postat av Johan_S Visa inlägg
När det gäller Adwords och Google, hur ser de på din sida när det gäller innehåll relaterat till alkohol?
I dagsläget har jag ingen reklam för alkohol men det kan förekomma inlägga med inriktning barkultur och drycker.

Vad säger Google om detta? Det är ju inte så att man gör direktreklam för en produkt osv.
delito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-21, 13:53 #7
Jontz Jontz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Jontz Jontz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Google Adsense är definitivt det bästa och lättaste annonsnätverket att tjäna pengar med. Skulle det knasa finns det alltid affiliates och eventuellt kan du sälja annonsplats till mer branschinriktade företag om du kommer upp i det besökarantalet som du planerar.

Ett klick kan ge dig allt från 10 öre till 50 kr. Jag gissar på att klicken i ditt nisch kommer hamna runt 2 kr average.

Vad gäller alkohol så är jag inte säker. Dock har jag haft Adsense på drinkrecepten.se under 1 år nu och det har inte Google problem med.

Jag skrev en guide om hur man undviker att bli avstängd från Google Adsense här:
http://seoguiden.com/guider_view_3_G...stangning.html
Jontz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017