Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Dator och bredband i litet företag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-22, 21:42 #1
bird200 bird200 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
bird200 bird200 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Standard Dator och bredband i litet företag

Har reggat en egen firma på mig själva. Alltså inget AB eller handelsbolag eller kommanditbolag utan jag har skaffat F-skatt-sedel på mitt personnummer.

Får in kanske uppemot 30-40.000 kronor från Adsense i år och kanske någon tusenlapp från något annat företag. Alltså omsättning upp till 40 000 kronor för 2010.

Kostnaden för webhotell och domänamn hamnar väl max på 4 000 kronor. Alltså en vinstmarginal om 90 %!

Har nyligen köpt en dator om 6 000 kronor, och bredbandsabonemang går på 200 kr per månad. Till viss del använder jag datorn och bredbandet privat. Datorn behöver jag för att kunna producera mina hemsidor, men jag använder den ju även privat. Får jag inte göra avdrag för en enda krona för dessa kostnader, eller 50 % eller 100 %?

Känns inte kul att få in ca 35-40k och bara deklarerar utgifter för 4k. Vad kan man legalt ta upp som kostnader i en liten firma (f-skatt) som utvecklar och driver hemsidor. Alltså legala kostnader.
bird200 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017