FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett företag som jag arbetar med ska eventuellt anställa en webbutvecklare. Fick frågan vad lönen brukar ligga på och själv har jag ingen anning så jag tänkte att WN måste vara en bra plats att fråga.
Arbetsuppgiften är att utveckla webbapplikationer i PHP och det som hör där till. Personen som de har i åtanke har flera år dokumenterad kunskaper, är driven och självgående. Så, var ligger lönen där? Någon som har någon idé och tanke? Spelar ålder in? Arbetsplatsen ligger i Stockholm. Var ligger lönen för en Webbutvecklare generellt? Lägsta/högsta ni har hört? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Andra tankar och funderingar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan ju även väga in vad personen har för utbildning. Lite teoretiska kunskaper är alltid bra och inte bara praktiska saker.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Andra eventuella förmåner bör ju vägas in också. Ålder spelar oftast in, men erfarenhet inom området spelar ju mer roll.
Erbjuds flexibla tider och/eller möjlighet att jobba hemifrån så kan det vara värt en lägre lön osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du ska ha en så duktig och erfaren person som du skriver att du önskar, och dessutom i Stockholm, så räkna definitivt med övre delen av intervallet i "Lönelistan".
Om du inte har tur att hitta en rookie som är helt rätt person för jobbet - men då kommer du få ge honom en bra löneutveckling för att behålla honom.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ganska bred fråga men en erfaren (3+ år) webbutvecklare förväntar sig nog 25 000-40 000 - beroende på utbildning, ålder och andra förmåner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lönelistan verkade ha ganska få föekomster så den är inte riktigt representativ. Det var mycket låga nivåer där.
De som sitter med jobb och bra lön brukar inte gå in och registrera sg på såna listor. Tänk på att det finns minst 100 000 personer i IT branchen, det var väl max 500 som var med på lönelistan, så det blir 0,5%. inte särskilt tillförlitligt. idg.se har ju också en lönebarometer som du kan kolla på, men de lider av samma problem att det är ett litet urval av alla som verkligen jobbar som är med på listan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det lägsta jag har hört talas om är 15500kr per månad. Den stackarn har bytt jobb nu, som tur är.
Annars vet jag flera som tjänar mellan 25 och 30000 (även undertecknad inom intervallet), och några som tjänar lite mer. Det handlar om "vanliga" webbutvecklare, och inga genier av något slag. Är man exceptionellt duktig, och hittar en arbetsgivare som söker spjutspetskompetens, så kan man få mycket mer betalt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag hade en anstalld hos mig i cirka 2 tva ar och jag betalade 3800 USD i lon varje manad till honom. Han var 27 ar, hade universitetsutbildning med goda betyg och fina referenser sen tidigare.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|