FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag köpte två domäner för några månader sedan vilka bägge låg hos Binero. Eftersom jag hade extremt fullt upp just då så missade jag givetvis att både kolla förfallodatum samt lägga till dessa i kontrollpanelen och har inte tänkt på detta igen förrän nu när jag roat mig med att gå igenom lite anteckningar i datorn under min sjukdom. Domänerna är nu givetvis förlorade då de är satta på Core Registry.
Självklart har jag i mångt och mycket mig själv att skylla men lyckligtvis är det första gången jag gått miste av domäner på grund av eget misstag. Det jag undrar i det här fallet är däremot varför man trots allt inte kunnat få någon förnyelsefaktura eller varning när ägarbyte ändå är gjort?
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När jag har fått domänerna överförda till Binero efter ägarbyte eller bara registratorbyte har Binero-systemet alltid reagerat och skickat ut faktura efter några minuter om den märkt att domänen strax går ut. Jag har nästan blivit förvånda att systemet är så bra att man känner igen detta och har varit nöjd.
Jag kan ju inte säga varför det inte gick erller hur det gick i ditt fall, men för min del har detr inte varit ett problem. Antar att detta hänt mig ca. 10 gånger, alltid med ny faktura skapas "on-the-fly"! Bara positiva omdömmen från min sida faktiskt. Sedan vet jag inte vad du menar att du inte lagt till de i kontrollpanelen ... ?? -- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Lagt till i kontrollpanelen = DNS:at om dem till Binero?
Om Binero är registrar borde de väl ändå påminna om förnyelse... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mjo, jag har heller aldrig tidigare haft problem med domäner hos Binero, annat än när de varit inne och pillat manuellt i fakturor och det blev lite galet. Därför blev jag lite överraskad.
"Lagt till i kontrollpanelen" var kanske lite kryptiskt. Menade inte DNS:at utan antog bara att det hela berodde på att domänerna inte kopplats till ett konto i mitt namn.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hittills har jag nog alltid fått SMS från Binero på domänens förfallodag om jag haft domäner som inte blivit förlängda.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Japp, fick också det ett par gånger vid de manuella fakturajusteringarna vilket räddade mig den gången. Ett stort plus helt klart.
![]() |
Svara |
|
|